۰ نفر

معاون وزیر صنعت مطرح کرد:

براى مردم انگیزه خرید از بازار داخلى ایجاد کنیم/ رسیدگى به صنایع کوچک اولویت اول ما است

۱۱ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۵۶
کد خبر: 241551
براى مردم انگیزه خرید از بازار داخلى ایجاد کنیم/ رسیدگى به صنایع کوچک اولویت اول ما است

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اشاره به ایجاد تعامل بیشتر بین مردم و مسئولین از دو موضوع معیشت و بیکاری به عنوان معضلات روز جامعه نام برد و گفت: وظیفه این سازمان سامان دهی و به وجود آوردن صنایعی است که بتواند بخشی از این مشکلات را حل کند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، صادق نجفی امروز در یک نشست خبری، با اشاره به وضعیت نامناسب شهرک‌های صنعتی گفت: وضعیت فعلی شهرک‌های صنعتی خیلی پویا نبوده و این شهرک‌ها زنده نیستند.

او اولویت اول این صنعت را صنایع کوچک دانست و خاطرنشان کرد: حدود 90 درصد صنایع ما کوچک و متوسط هستند که تعداد صنایع کوچک بیش از 500 هزار تا است.

08

معاون وزیر صنعت از 700 شهرک فعال از بین 960 شهرک موجود خبر داد و خاطرنشان کرد: حدود 700 شهرک فعال داریم که امکان سرمایه گذاری در آن ها وجود دارد و حدود 98 هزار واحد هم در حال ساخت هستند که از این میزان 48 هزار و 88 واحد پروانه بهره برداری گرفته اند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایجاد ظرفیت‌های بالا برای صنایع در جهت ایجاد اشتغال مستقیم و 20 هزار صنعتی را که ظرفیت پایین دارند را ارتقاء دهیم.

او با اشاره به ایجاد انگیزه برای خرید کالاهای داخلی خاطرنشان کرد: مدیریت قیمت تمام شده و پایین آوردن هزینه‌ها از جمله اقداماتی است که در دستور سازمان قرار دارد، به علاوه باید کمک کنیم در واحدهای ما نوسازی ایجاد شود و این کار باید از واحدهای کوچک به متوسط و از متوسط به بزرگ اتفاق بیفتد.

نجفی با اشاره به اینکه به ظرفیت کامل رساندن ۲۰ هزار واحد صنعتی در ۴ سال آینده در دستور کار است، اضافه کرد: توجه به روستاها و راه اندازی نواحی و شهرک‌های صنعتی در این مناطق را در اولویت داریم.