۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

وزارت راه، ١٠هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است/ خشکسالى منابع در فصل حمل‌ونقل

۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۰۷
کد خبر: 238286
وزارت راه، ١٠هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است/ خشکسالى منابع در فصل حمل‌ونقل

دومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با حضور عباس آخوندى وزیر راه و شهرسازى در مصلى تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، در این نمایشگاه ٢٠٥ شرکت حضور دارند که نزدیک به ٨٠ درصد آن‌ها شرکت‌هاى خصوصى در حوزه‌هاى مختلف هستند.

عباس آخوندى درباره این نمایشگاه گفت: نمایشگاه بسیار پیچیده اى با دامنه بسیار زیاد است که  آنچه به راحتى مى‌توان دید بحث هوشمند شدن حمل و نقل است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه انواع سیستم‌هاى هوشمند چه در بخش خصوصى و چه در بخش دولتی  را مى‌بینید که در بخش خصوصی به شکل بازارگاه‌هاى خصوصى براى بار، که همه استارتآپ‌هایی هستند که جوانان ایجاد کردند و در بخش دولتی مانند سیستم‌هاى مختلف سازمان‌هاى راه آهن یا راهدارى و هوایی که توانسته‌اند به سمت دسترسى آزاد به اطلاعات و کار مدیریت هوشمند پیش بروند.

آخوندى به بخش‌هاى فناورى نوین اشاره کرد و افزود: در بخش‌های مختلف بحث فناورى‌هاى نوین را داریم از بحث‌های زیرسازى تا بحث روکش‌هاى آسفالتى و انواع آسفالت‌هاى جدید تا بحث بتون و رویه‌هاى بتنى.

وزیر راه و شهرسازى به تونل‌هاى آزاد راه تهران شمال اشاره کرد و گفت: در بحث تونل‌ها به کار عظیم تونلى، در آزادراه تهران-شمال که چیزى حدود ٣١ هزار متر تونل دارد و کار بسیار عظیمى است مى‌توان اشاره کرد .

او درباره دو پوشه شدن تونل‌ها خاطرنشان کرد: آئین نامه جدید براى ایمنى تونل‌ها در برابر آتش این است که تونل‌ها دو پوشه بشوند و این اولین بار است که ما تونل‌هاى دو پوشه را اجرا می‌کنیم.

آخوندى درباره طراحى تونل‌هاى دو پوشه گفت: طراحى تونل دو پوشه کار دشوارى است و با توجه به اینکه طراحى اولیه تونل‌ها به صورت معمولى بود و در میانه راه آئین نامه جدید ابلاغ شد، پیمانکاران خود را با این آیین نامه تطبیق دادند ولى این کار زمان گیر و هزینه بر بود ولى خوشبختانه این کار انجام شد.

وى درباره بدهى دولت به پیمان کاران توضیح داد: چیزى حدود ١٠ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهى داریم و دفاتر مهندسى ایران در عمل تامین مالى پروژه‌ها را از منابع شخصى خود به عهده دارند ولى تمام تلاش خود را مى‌کنیم که به نحوى مطالبات را پرداخت کنیم ولى در حال حاضر دچار خشکسالى منابع هستیم .

او در پایان افزود: درحال حاضر بیش از ٢٨ هزار میلیارد تومان در بخش خصوصى مشارکت واقعى در دست اقدام داریم .