۰ نفر

سهم مناطق محروم از سرمایه‌گذاری‌های پسا برجام صفر است

۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۸:۴۳
کد خبر: 228687
سهم مناطق محروم از سرمایه‌گذاری‌های پسا برجام صفر است

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن نشست امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سیدجواد حسینی‌کیا عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  با اشاره به نشست امروز اعضای این  کمیسیون  اظهار داشت: صبح امروز اعضای کمیسیون صنایع میزبان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن، تجارت بودند.

وی با بیان اینکه در بخش اول نشست امروز صبح کمیسیون وضعیت شرکت‌های دانش بنیان و رشد علمی کشور بررسی شد، ادامه داد: معاون علمی رئیس‌جمهور در گزارشی که ارائه کرد، اعلام کرد رشد علمی کشور نسبت به سال گذشت 2/5 درصد افزایش یافته است.

نماینده مردم سنقر در مجلس تصریح کرد: به دلیل برخی از ابهامات باقی مانده نمایندگان، مقرر شد در آینده نزدیک نشست دیگری با معاون رئیس‌جمهور برگزار شود.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس  با اشاره به حضور وزیر صنعت، معدن، تجارت در این  کمیسیون گفت: شریعتمداری گزارشی از وضعیت صنعت، قاچاق کالا و سرمایه در گردش در این حوزه به نمایندگان ارائه کرد.

حسینی‌کیا با بیان اینکه نمایندگان نظرات و سوالات متعددی از وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتند، ادامه داد: قاچاق سازمان یافته و مکان‌یابی برای ایجاد سامانه‌های وارداتی از جمله نکاتی بود که نمایندگان بر آن تاکید داشتند.

وی تصریح کرد: شریعتمداری همچنین گزارشی از وضعیت معادن کشور به نمایندگان ارائه کرد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: براساس گزارش ارائه شده از سوی وزیر صنعت  7 و نیم میلیارد دلار در دوره  پسابرجام سرمایه‌گذاری شده که سهم مناطق محروم از این رقم صفر  است که باید پرداخت شود، همچنین مشخص شد بانک‌ها در زمینه سرمایه در گردش تخلفاتی دارند و بیش از 20 درصد سپرده را نگه می دارند.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در نهایت مقرر شد موضوعات جمع‌بندی و به کمیسیون ارائه شود تا اعضای کمیسیون موارد را در قالب طرح و با هدف بیرون رفت از شرایط کنونی در صنعت تدوین کنند.

حسینی‌کیا با بیان اینکه در جلسه عصر امروز کمیسیون محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات برای پاسخ به سوالات نمایندگان حضور یافته بود، اضافه کرد: 5 سوال نمایندگان از وزیر ارتباطات مطرح شد که عمده‌ترین موارد درباره گران بودن نرخ اینترنت، آسیب‌های امواج آنتن‌های موبایل و برخی قراردادهای که در شرکت زیرساخت منعقد شده است بود.