۰ نفر

رشد ۱۵درصدی مسافران فرودگاه امام(ره) در نیمه اول سال

۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۷:۲۹
کد خبر: 221149
رشد ۱۵درصدی مسافران فرودگاه امام(ره) در نیمه اول سال

فرودگاه امام خمینی(ره) جدیدترین آمارها از وضعیت جابجایی مسافران در شش ماهه نخست سال ۹۶ را اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بر این اساس در این فرودگاه بین‌المللی در شش ماهه ابتدای امسال ۳۱ هزار و ۵۰۰ پرواز انجام شده که نشان دهنده رشد ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

در حوزه اعزام و پذیرش مسافر نیز در سال ۹۶ تعداد مسافران به بیش از پنج میلیون نفر رسیده که این رقم در قیاس با مدت مشابه سال قبل افزایشی ۱۵.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

عملکرد این فرودگاه در حوزه جابجایی بار نیز مثبت بوده و با عبور میزان بارهای این فرودگاه در شش ماهه ابتدایی سال جاری از ۹۵ هزار تن رشدی ۱۶.۵ درصدی به ثبت رسیده است.

همچنین این فرودگاه پیش‌بینی کرده میزان مسافران اعزام و پذیرش شده در سال آینده به ۱۲ میلیون نفر برسد از این رو پیگیری‌های لازم برای ساخت و تکمیل ترمینال سلام در دستور کار است تا بتوان در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را اجرایی کرد.

این فرودگاه در شش ماهه ابتدایی سال جاری یک میلیون و ۵۰ هزار دقیقه تاخیر در پرواز به ثبت رسانده. به اعتقاد مسئولان فرودگاه امام نیاز به بهبود جدی خواهد داشت. از سوی دیگر نیاز به افزایش ظرفیت ثابت ترمینال فعلی نیز یکی دیگر از اولویت‌هایی است که فرودگاه امام خمینی آن را در دستور کار قرار داده است.

 طبق برآوردهای صورت گرفته در صورت رفع مشکلات موجود می‌توان انتظار داشت ترمینال سلام کمتر از یک سال دیگر به بهره‌برداری برسد که به این ترتیب ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه امام پنج میلیون نفر در سال افزایش خواهد یافت. پس از آن نوبت به ساخت ترمینال ایرانشهر می‌رسد که بیش از ۲۰ میلیون نفر ظرفیت مسافرپذیری دارد و به این ترتیب اهداف در نظر گرفته شده در گام نخست طرح توسعه فرودگاه امام برای رسیدن به ظرفیت مسافرپذیری به ۵۰ میلیون نفر در طول سال را فراهم می‌کند.

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی فاز دوم فرودگاه امام ظرفیتی حدود ۵۰ میلیون نفری به امکانات پذیرش مسافر این مجموعه اضافه خواهد کرد و به این ترتیب ظرفیت نهایی این فرودگاه به ۱۰۰ میلیون مسافر در طول سال خواهد رسید.