۰ نفر

قیمت محصولات معدنی به دوره صعود برگشت

۲۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۱۶
کد خبر: 219290
قیمت محصولات معدنی به دوره صعود برگشت

در چند ماه ابتدای سال اغلب محصولات معدنی افت قیمت را تجربه کردند اما دوباره نمودارهای جهانی از افزایش قیمت این محصولات حکایت می کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، هفت محصول معدنی آلومینیوم، مس، روی، سرب، روی، قلع و نقره از جمله محصولاتی هستند که در هفته های اخیر در حال تجربه افزایش قیمت هستند که البته شیب تغییر قیمت در هر یک از این محصولات متفاوت است.

نمودارها نشان می‌دهند که فلز مس که در شش ماه اخیر تقریبا روند خطی یکسانی را با بیشینه تغییر قیمت ۵۰۰ دلار در هر تن داشته است، در ۲۵ روز اخیر شیب متعادل صعودی را در قیمت خود تجربه کرد که هفته گذشته در بالاترین حد خود به مرز ۷۰۰۰ دلار در هر تن رسید و بعد از آن با یک کاهش قیمت متعادل به حدود ۶۵۰۰ دلار در هرتن رسیده است.

57555910

فلز آلومینیوم نیز که تا دوماه پیش در فراز و فرودهای معمولی خود با بازه ۸۵ دلار در هر تن به سر می برد با یک شوک قیمتی همراه شد و تا ۲۰۰ دلار افزایش قیمت پیدا کرد و در مرز ۲۰۶۰ تا ۲۱۱۰ دلار در هر تن متوقف ماند.

57555911

مسیر قیمتی فلز روی نیز شباهت زیادی به نمودار قیمتی مس دارد و در هفته های گذشته یک قله افزایشی را تا قیمت ۳۲۰۰ دلار به ثبت رساند و حالا در حدود ۳۰۰۰ دلار در هر تن قیمت دارد.

57555912

فلز نیکل که تا اواسط تابستان سیر نزولی داشت اما از حدود دو ماه پیش افزایش قیمت داشت و در روز های گذشته تا بیش از ۱۲ هزار دلار در هر تن قیمت پیدا کرد و حالا هم به ۱۱ هزار و ۲۶۴ دلار رسیده است.

57555913

فلزهای سرب و قلع نسبت به دیگر فلزات افت و خیز بیشتری را تجربه کردند و با وجود این که سرب کمینه قیمت ۲۰۴۰ دلار را به ثبت رسانده بود اما در هفته های گذشته تا ۲۴۵۲ دلار در هر تن بالا رفت و در نهایت به ۲۲۶۶ دلا رسیده است.

57555914

قلع اما در این بازه تلورانس قیمت زیادی داشت و فاصله کمینه تا بیشینه قیمتی آن در شش ماه گذشته ۱۸۲۰ دلار بوده است و در هفته های گذشته به ۲۱ هزار دلار در هر تن رسید در حالی که امروز قیمت این فلز در هر تن به ۲۰ هزار و ۶۷۵ دلار رسیده است.

57555915

اما در این میان نقره نسبت به شش ماه گذشته که ۱۸.۴ دلار قیمت داشت تا متر از یک دلار در هر اونس کاهش قیمت داشته است و با وجود این که طی افت هایی به ۱۵.۴ هم رسید اما حالا به  ۱۷.۹ در هر اونس رسید.

57555916