۰ نفر

انتصاب سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری

۲۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۵۱
کد خبر: 218426
انتصاب سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری

با حکم وزیر راه و شهرسازی سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران منصوب شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم،  عباس آخوندی  طی حکمی هوشنگ عشایری را به سمت سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران منصوب کرد.

در بخشی از  متن حکم وزیر راه آمده است؛ « به موجب این حکم جنابعالی را با حفظ سمت تا تعیین مدیرعامل به عنوان سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران منصوب می‌نمایم.

 وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران را به عنوان معاون معماری و شهرسازی خود منصوب کرده بود. عملکرد شرکت عمران و بهسازی شهری به‌عنوان متولی نوسازی بافت‌های فرسوده شهری طی چهار سال اخیر همواره مورد انتقاد نمایندگان مجلس، کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی بوده است.

عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران چندی پیش گفته بود:‌ بر اساس مصوبه  مجلس باید سالانه 10درصد بافت های فرسوده نوسازی می شد، چنانچه دولت مطابق این مصوبه عمل می کرد، این میزان یافت فرسوده در کشور نداشتیم.

محتشم با تاکید بر این که عملکرد نامناسب دولت و عدم تصمیم‌گیری برای نوسازی این بافت‌ها باعث شده تا کل نوسازی بافت فرسوده حدود 10 درصد طی 10سال اخیر باشد، گفت: متاسفانه در مدت مذکور بیشتر از  10 درصد بافت فرسوده در کشور  ایجاد شده است.

 وی با اشاره به ایجاد ستاد توسعه بازآفرینی شهری متشکل از  اکثر وزارتخانه، بانک مرکزی و مقامات بلند پایه مملکتی، بیان کرد: در عمل می‌بینیم این ستاد در حیات دو ساله خود در حال حل شدن در بروکراسی اداری است و فقط یک صندوق تشکیل شده و با سرمایه 10 میلیارد تومان تشکیل شده که این میزان سرمایه کارایی ندارد.