۰ نفر

سرمایه‎گذاری در بخش صنعت سبزوار

۱۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۴۱
کد خبر: 217339
سرمایه‎گذاری در بخش صنعت سبزوار

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با دریافت مجوز ایجاد 2 طرح بزرگ صنعتی واحد خودروسازی و کارخانه سیلیکو منگنز، که با مشارکت خارجی و بخش خصوصی صورت می گیرد، زمینه سرمایه گذاری پنج هزار و 600 میلیارد ریالی در سبزوار فراهم شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، رمضانعلی سبحانی فر چهارشنبه شب در نشستی خبری افزود: مجوز ایجاد کارخانه خودرو سازی در سبزوار با سرمایه اولیه پنج هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده است.

وی اظهار کرد: این کارخانه ظرفیت تولید 120 هزار دستگاه خودرو را در سال دارد که با راه اندازی آن 2 هزار اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می شود.

سبحانی فر ادامه داد: مجوز تاسیس کارخانه سیلیکو منگنز نیز با سرمایه گذاری 600 میلیارد ریالی و همکاری سرمایه گذار چینی با ظرفیت تولید روزانه 80 تن و اشتغال 150 نفر برای این شهرستان صادر شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز ساخت نیروگاه 10 مگاواتی در شهرستان داورزن نیز با سرمایه گذاری 400 میلیارد ریالی بخش خصوصی از وزارت نیرو اخذ شد که در مرحله جانمایی و واگذاری زمین است.

سبحانی فر افزود: مجتمع فولاد در زمینه تولید آهن اسفنجی نیز با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد امسال در شهرستان سبزوار به بهره برداری می رسد که با اجرای این طرح ها بخش زیادی از مشکلات بیکاری جوانان منطقه برطرف می شود.

وی با اشاره به طرح دو فوریتی ساماندهی موسسات مالی و اعتباری افزود: طرحی در مجلس تهیه شده تا با همکاری دولت با ایجاد خط اعتباری، یکی از بانک‌های دولتی متولی امور موسسات مالی و اعتباری باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش سود بانکها به کمتر از 15 درصد از برنامه های وزیر امور اقتصاد و دارایی است که با اجرایی شدن آن آثار مثبتی در تحرک اقتصادی و رونق اشتغال کشور ایجاد می شود.

رئیس گروه دوستی پارلمان ایران و روسیه با اشاره به نقش این پارلمان در تسهیل روابط حقوقی، دیپلماسی، تجاری و صادرات محصولات ایرانی، گفت: امسال روسیه پنج میلیارد دلار در بخش راه آهن و اقتصاد ایران سرمایه گذاری کرده است.

سبحانی فر افزود: همچنین تفاهمنامه توسعه همکاری های دوجانبه بین جمهوری تاتارستان و خراسان رضوی ایجاد و زمینه برای فعالیت تاجران و صادرات محصولات ایران به روسیه فراهم شده است.