۰ نفر

متوسط حمل باردر راه آهن ۷درصد افزایش یافت

۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۲۰
کد خبر: 214184
متوسط حمل باردر راه آهن ۷درصد افزایش یافت

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: متوسط حمل تن کیلومتر بار در خطوط ریلی در مقایسه با سال گذشته 7 درصد افزایش یافت.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، ابراهیم محمدی روز چهارشنبه از شکسته شدن رکورد میانگین حمل تن کیلومتر ماهیانه بار در راه آهن خبر داد و گفت: با تلاش همه همکاران در راه آهن کشور، میانگین حمل تن کیلومتر از 7 درصد رشد نسبت به سال گذشته عبور کرد و در مرداد ماه امسال متوسط عملکردی راه آهن، 84 میلیون تن کیلومتر روزانه بوده و این رقم بی سابقه ای در این بخش است.

وی با بیان اینکه عملکرد مرداد ماه سال 96 بالاترین عملکرد و رکورد عملکرد راه آهن نسبت به گذشته بوده است، با اشاره به رشد 15 درصدی تناژ از ابتدای سال جاری تاکنون، افزود: همه اقدامات راه آهن به منظور دستیابی به برنامه راه آهن انجام شده و تلاش می کنیم به اهداف مورد نظر خود در این بخش طبق برنامه ریزی های انجام شده دست پیدا کنیم.

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن اضافه کرد: ترانزیت بار از ابتدای سال تاکنون 57 درصد رشد داشته و به 523 هزار تن رسیده است این در حالی است که میزان حمل ترانزیت 332 هزار تن تا این تاریخ بوده است.

محمدی یادآورشد: بیشترین سهم کالایی که در افزایش سهم ترانزیت تاثیر داشته حمل گوگرد ترانزیتی از کشورهای مشترک المنافع CIS به خصوص کشور ترکمنستان به خلیج فارس بوده است.

معاون شرکت راه آهن خاطرنشان کرد: یکی ازعوامل افزایش عملکردی راه آهن از نظر حجم مواد معدنی و از نظر میزان رشد گندم بوده که رشد ١٦٢ درصدی نسبت به سال گذشته تجربه کرد.

 طبق برنامه ششم توسعه قرار است در پایان این برنامه سهم حمل و نقل ریلی کشور در جابجایی بار در کشور به 30 درصد و حمل مسافربه 20 درصد افزایش یابد.