۰ نفر

آمادگی ورود کالاهای صادراتی ایران به اروپا

گسترش سطح همکاری‌ها در ١٦صنعت/ راه‌های گسترش همکاری ایران و کرواسی بررسی شد

۷ تیر ۱۳۹۶، ۹:۲۱
کد خبر: 202292
گسترش سطح همکاری‌ها در ١٦صنعت/ راه‌های گسترش همکاری ایران و کرواسی بررسی شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از علاقمندی بیش از ۲۰۰ شرکت کرواسی برای توسعه روابط با ایران خبر داد.

علی ربیعی در دیدار با وزیران اقتصاد، کار و بازنشستگی کرواسی با اشاره به توافق همکاری دو کشور در ۱۶ صنعت گفت: امروز تجارت وسیله‌ای برای صلح، دوستی و گسترش فرهنگ میان کشورها تبدیل شده است.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: در این دیدار نمایندگان بیش از ۲۰۰ شرکت کرواسی نیز با ابراز علاقه از توسعه روابط، آمادگی کامل خود برای شروع همکاری در زمینه فولاد و خرید فولاد از ایران، تبادل تجارب در زمینه اشتغال و افزایش حجم سرمایه‌گذاری در زمینه‌های پتروشیمی، کشتیرانی، کشتی سازی، برق و لوکوموتیو را اعلام کردند.

ربیعی با ابراز خرسندی از مناسبات میان دو کشور بر افزایش روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی  تاکید کرد.

وی مبادلات اقتصادی و تجاری را زمینه ساز صلح و دوستی و یکی از راه‌های  گسترش فرهنگ و ارتباطات در میان کشورها دانست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمادگی خود را برای افزایش حجم مبادلات اقتصادی و اجتماعی میان دو کشور اعلام کرد.

تامیسلاو کوریچ، وزیر محیط زیست و انرژی کرواسی نیز سفر  و زیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در راس هیات اقتصادی و اجتماعی به این کشور بسیار با اهمیت ارزیابی کرد و گفت: بخش خصوصی کرواسی آمادگی دارد تا همکاریها اقتصادی خود را با طرف ایرانی گسترش دهد.

وی افزود: یکی از راههای گسترش مبادلات اقتصادی همکاری در زمینه بنادر است که در این خصوص  آمادگی  ورود کالاهای صادراتی ایران به اروپا را داریم.

این گزارش می افزاید  همکاری متقابل دو کشور در زمینه تامین انرژی الکتریکی یکی دیگر از زمینه‌های مورد بحث دو طرف بود.

در ادامه  نماینده وزارت نیروی کشورمان گزارشی از وضعیت تولید برق و برنامه های توسعه این صنعت  ارایه و راههای گسترش همکاری و فرصتهای سرمایه گذاری در صنعت برق ایران را مطرح کرد.

وزیر محیط زیست و انرژی کرواسی برنامه های ایران  برای افزایش تولید برق و نیز آموزش نیروی انسانی متخصص را از نشانه های برنامه ریزی مدون در توسعه صنعت برق کشور دانست.