۰ نفر

رییس اتحادیه آهن در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح کرد؛

بازار خوب صادرات تیرآهن/ جلوگیری از واردات تیرآهن غیراستاندارد

۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۱
کد خبر: 201692
بازار خوب صادرات تیرآهن/ جلوگیری از واردات تیرآهن غیراستاندارد

رییس اتحادیه فروشندگان، آهن، فولاد و فلزات گفت: کشورهای منطقه و برخی کشورهای اروپایی مشتری محصولات تولیدی تیرآهن داخلی شده‌اند و عمده تولیدات، صادر می‌شود.

اقتصاد آنلاین - محمد فیروزی؛ محمد آزاد در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص شرایط تولید محصولات آهنی در کشور گفت: خوشبختانه شرایط تولید محصولات آهنی در کشور افزایش پیدا کرده است و در بخش تیرآهن شرایط مطلوبی برای صادرات به وجود آمده است.

وی افزود: بخش زیادی از تولید تیرآهن داخلی به کشورهای منطقه ای صادر می شود. حتی تعدادی از کشورهای اروپایی نیز مشتری محصولات تیرآهن داخلی هستند.

رییس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات تاکید کرد: کمیت تولید تیرآهن به حدی است که می توان ادعا کرد در تولید خودکفا شده ایم و به همین دلیل نیاز به واردات کاهش پیدا کرده است. از طرفی خودکفایی در تولید از واردات تیرآهن های بی کیفیت جلوگیری کرده است.

آزاد با اشاره به رکود در بخش ساختمان گفت: در بازار داخلی تیرآهن خواهان کمتری دارد و به جای آن میلگرد وضعیت بهتری دارد. اما در مجموع واحدهای صنفی از شرایط بازار رضایت ندارند و منتظر خروج مسکن از رکود هستند. در سال 96 هم افت فروش در واحدهای صنفی تجربه شده است.