۰ نفر

غول‌پیکرترین کشتی‌ها جهان +تصاویر

۵ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۳۸
کد خبر: 195713
غول‌پیکرترین کشتی‌ها جهان +تصاویر

شش فروند کشتی کانتینری غول پیکر جهان معرفی شد.

کشتی کانتینری OOCL هنک کنگ با ظرفیت ۲۱ هزار و ۴۱۳ TEU، جایگاه بزرگترین کشتی کانتینری جهان را به خود اختصاص داده است. این کشتی ظرفیت ۱۹۱ هزار و ۳۱۷ DWT را نیز دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شرکت کشتیرانی ایران، کشتی مذکور که در کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی کره جنوبی SHI ساخته شده از طول و عرض به ترتیب ۳۹۹.۹ و ۵۸.۸ متر برخوردار است.

این کشتی در مسیر تجاری آسیا-اروپا فعالیت خواهد کرد. افزون بر این، پنج فروند از کشتی های خواهرخوانده برای شرکت کشتیرانی OOCL در SHI در حال ساخت قرار دارند و قرار است تا پایان سال جاری میلادی تحویل داده شوند.

6 کشتی غول پیکر

کشتی کانتینری موسوم به Madrid Maersk با ظرفیت ۲۰ هزار و ۵۶۸ TEU جایگاه دوم بزرگترین کشتی کانتینری را از آن خود کرده است.

از لحاظ ظرفیت DWT نیز با ۲۱۰ هزار DWT در ردیف نخست جهان جای می گیرد.

کشتی مذکور که در شرکت مهندسی دریایی و کشتی سازی دووی کره جنوبی DSME ساخته شده از طول و عرض به ترتیب ۳۹۹ و ۵۸.۶ متر برخوردار است.

Madrid Maersk به نسل دوم نوع Triple E تعلق دارد و نخستین کشتی از ۱۱ فروند کشتی نوع مذکور سفارش داده شده در DSME است.

 

6 کشتی غول پیکر

کشتی کانتینری MOL Triumph ساخت سال ۲۰۱۷ در جایگاه سومین کشتی کانتینری بزرگ دنیا قرار گرفته است.

این کشتی که از سوی کشتی سازی MOL ژاپن به کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی کره جنوبی SHI در ماه فوریه سال ۲۰۱۵ سفارش داده شده است، از طول و عرض به ترتیب ۴۰۰ و ۵۸.۸ متر برخوردار است.

ناگفته نماند کشتی مذکور در میانه راه سفر دریایی خود به اروپا در درون خط سرویس دهی FE۲ ائتلاف قرار دارد و هم اکنون در هامبورگ پهلو گرفته است.

6 کشتی غول پیکر

چهارمین جایگاه بزرگترین کشتی کانتینری دنیا به کشتی کانتینری Barzan ساخت سال ۲۰۱۵ با ظرفیت ۱۹ هزار و TEU ۸۷۰ تعلق دارد.

از طرف دیگر، Barzan بزرگترین کشتی کانتینری کشتیرانی اتحادیه عرب UASC و هم چنین نخستین کشتی کانتینری است که با سوخت LNG کار می کند. افزون بر این، Barzan با طول ۴۰۰ و عرض ۵۸.۶۸ متر، از آبخور ۱۶ متری نیز برخوردار است.

کشتی مذکور در مسیر سرویس دهی آسیا و اروپا و در درون خط سرویس دهی AEC۱ فعالیت می کند.

6 کشتی غول پیکر

MSC Oscar ساخت سال ۲۰۱۵ و با ظرفیت ۱۹ هزار و ۲۲۴TEU و هم چنین ۱۹ هزار و ۳۶۲DWT، پنجمین کشتی کانتینری بزرگ دنیا محسوب می شود.

MSC Oscar که در شرکت مهندسی دریایی و کشتی سازی دووی کره جنوبی DSME ساخته شده است، طول، عرض و آبخور به ترتیب ۳۹۵.۴، ۵۹ و ۱۶ متر را دارد، به عبارت دیگر می توان گفت سایز شناور مذکور معادل چهار زمین فوتبال است.

6 کشتی غول پیکر

و در نهایت جایگاه ششمین کشتی کانتینری بزرگ دنیا به CSCL Globe مربوط است.

CSCL Globe که در بزرگترین کشتی سازی جهان -کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی HHI- ساخته شده از طول و عرض به ترتیب ۴۰۰ و ۵۸.۶ متر برخوردار است.

کشتی مذکور در حلقه سرویس دهی آسیا-اروپا فعالیت دارد.

سایز این شناور نیز معادل چهار زمین فوتبال است.

6 کشتی غول پیکر