۰ نفر

پرورش ماهی در قفس و صید فراساحلی در اقیانوس هند در راستای اقتصاد مقاومتی

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۷:۳۹
کد خبر: 190779
پرورش ماهی در قفس و صید فراساحلی در اقیانوس هند در راستای اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان شیلات ایران بهره برداری پایدار از ذخایر آبزیان و توجه به صید فراساحلی در اقیانوس هند را از رویکردهای شیلات ایران در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال عنوان کرد.

« حسن صالحی» امروز یکشنبه در همایش 'روز ملی خلیج فارس و ایده های نوین در توسعه سواحل جنوب کشور' افزود: با استفاده از ظرفیت های سواحل باید برای توسعه پرورش ماهی و میگو بهره برداری بهینه می کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی اظهارداشت: براساس مطالعات انجام شده توسط یک شرکت نروژی، سواحل ایران ظرفیت تولید حدود یک میلیون تن ماهی به روش پرورش در قفس را دارد که تا سال 1400 باید 200 هزار تن ماهی به همین روش در ایران تولید شود.

وی با بیان اینکه افزایش ارزش افزوده و کاهش ضایعات از دیگر اهداف توسعه شیلات در سواحل به ویژه سواحل جنوب کشور است، ابراز امیدواری کرد با پروژه های شیلاتی محرومیت زدایی از ساحل نشینان جنوب بیشتر از گذشته انجام شود.

معاون وزیر جهادکشاورزی ظرفیت پرورش ماهی در قفس در آبهای جنوب و شمال را 910 هزارتن اعلام کرد و افزود: طرح پرورش ماهی در قفس از پروژه های مصوب اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی است و با توسعه آن به ویژه در آب ها و سواحل جنوب ضمن محرومیت زدایی، تولید، اشتغال و سرانه مصرف آبزیان افزایش می یابد.

وی تولیدات شیلاتی در سال 1395 را یک میلیون و هفتاد هزار تن اعلام کرد و گفت: سرانه مصرف آبزیان در کشور ما 10.6 کیلوگرم است در حالی که متوسط مصرف آبزیان در دنیا 20 کیلوگرم است.

صالحی افزود: در سال 1392 روند اشتغال در زیربخش شیلات 208 هزار نفر بود که در پایان سال 1395 به 230 هزار نفر رسیده است.

وی ارزش صادارت آبزیان ایران در سال 95 را 412 میلیون دلار اعلام کرد.

روز ملی خلیج فارس در محل سالن آمفی تئاتر سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در تهران حول محور 'خلیج فارس، منابع و معادن طبیعی و اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال' برگزارشد.