۰ نفر

انتقاد مبل‌سازان از روندی تسهیلات‌دهی بانک‌ها

۳۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۰۳
کد خبر: 188701
انتقاد مبل‌سازان از روندی تسهیلات‌دهی بانک‌ها

رییس اتحادیه درودگران و مبلمان تهران گفت: تولیدکننده‌ها نیاز به وام‌هایی هستند که سرمایه مورد نیاز تولیدشان را فراهم کنند و بهتر است بانک‌ها در پرداخت وام سخت‌گیری نکنند.

اقتصاد آنلاین - علی شریعت؛ عبدالحسین عباسی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین پیرامون چگونگی کمک به تولید مبلمان گفت: طی سال های گذشته تمایل به خرید مبلمان در بین خانواده ها کاهش پیدا کرده است و هم زمان با این موضوع واردات این محصول در کشور افزایش داشته، مجموع این شرایط نشان دهنده این است که شرایط تولید در این بخش مساعد نیست.

رییس اتحادیه درودگران و مبلمان تهران با بیان اینکه آمار تراز تجاری سال گذشته در بخش مبل منفی بوده است، در خصوص راهکارهای حمایت از تولید تاکید کرد: بانک ها در کمک به تولید می توانند نقشی سازنده ایفا کنند، چرا که بخش زیادی از تولید کننده ها نیاز به سرمایه مورد نیاز برای فعالیت هستند و بانک ها با پرداخت وام های با سود اندک و شرایط آسان قادر هستند به تولیدکننده ها شرایط کار بدهند.

وی با اشاره به اینکه مبلمان از سبد خانواده ها خارج شده است، ادامه داد: بخشودگی معوقات و جرایم بانکی هم دیگر راهکار کمک بانک ها به تولیدکننده است. در حال حاضر تعداد زیادی از کارگاه های مبل سازی هستند که با وجود جرایم تعطیل شده اند و با یک عزم جدی در این بخش می توان این افراد را به سر کار بازگرداند و شرایط را برایشان مهیا کرد تا بدهی خود را در آینده پرداخت کنند.

عباسی با بیان اینکه اتحادیه در معرفی واحدهای مشمول کمک، می تواند دولت را یاری کند، اظهار داشت: بیش از یک صد هزار نفر شاغل در این صنف وجود دارد. این درحالی است که کارگاه هایی که این افراد در آن شاغل هستند با 100 میلیون تومان تجهیز می شود و قدرت تولید پیدا می کند.