۰ نفر

رییس اتحادیه آهن فروشان در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین خبر داد؛

سایه رکود بر سر صنف آهن/ خروج فعالان از بازار

۲۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۸:۱۲
کد خبر: 187944
سایه رکود بر سر صنف آهن/ خروج فعالان از بازار

رییس اتحادیه آهن فروشان تهران گفت: از سال ۹۳ بازار آهن وارد رکود شد و تا پایان سال گذشته این وضعیت همچنان استمرار داشته است.

اقتصاد آنلاین - علی بصیرت؛ محمد آزاد در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص وضعیت بازار آهن گفت: رکود در بازار آهن سه سال است که محسوس است، در کنار این وضعیت مجبور بودیم واردات آهن هم انجام دهیم، البته در سال 95 وضعیت تا حدی تفاوت کرد و میزان صادرات به رقم 8.5 میلیون تن رسید در حالی که تا پیش از آن به صورت یک طرفه فقط واردات بود.

وی افزود: با این حال نمی توانیم بگوییم که این بازار به طور کامل از رکود خارج شده است، چرا که به دلیل افت بازار بسیاری از فعالان این بازار هر ساله ناگزیر به خروج از این بازار هستند و در سال 95 هم این وضعیت ادامه داشت. عمده واحدهای صنفی که تعطیل می شوند توزیع کننده آهن هستند و بخش زیادی از مشتریان خود را از دست داده اند.

رییس اتحادیه آهن فروشان گفت: برای ایجاد رونق در بازار نیاز به تحرک داریم و این شرایط در صنف آهن فروشان توام با افزایش پروژه های عمرانی است. چنانچه در سال پیش رو دولت، شهرداری ها و بخش خصوصی هر کدام به سهم خود در افزایش ساخت و ساز فعال شوند، تمام صنف های وابسته به ساختمان قدرت تحرک بدست می آورند.

آزاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکل مالیات بر ارزش افزوده فعالان صنف آهن تا حدی مرتفع شده است. پیش از این 1700 واحد صنفی در تهران به دلیل مشکل مالیاتی تعطیل شده بود.

وی تاکید کرد: آنچه که عامل اصلی تعطیل شدن واحدهای صنفی آهن شده است شرایط رکودی است و قیمت آهن و سایر عوامل تاثیر خاصی بر فعالان این صنف ندارد. اغلب کسانی که در صنف آهن به فعالیت مشغول هستند نیاز به افزایش حجم معامله دارند تا فروشگاه آنها سودده شود.