۰ نفر

بهره وری ۲۰ برابری محصولات گلخانه ای

۲۲ فروردین ۱۳۹۶، ۱۸:۱۱
کد خبر: 187239
بهره وری ۲۰ برابری محصولات گلخانه ای

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: با انتقال محصولات آب بر به محیط های کنترل شده همچون گلخانه ها با کمترین میزان مصرف آب می توان حتی به بهره وری 20 برابری همراه با کیفیت بالاتر محصول دست یافت.

همزمان با سفر رئیس جمهوری روز سه شنبه به مازندران طرح های کشاورزی این استان در بخش های شیلات، باغبانی ،تجهیز و نوسازی زمین شالیزاری ،آبیاری تحت فشار و طیور به ارزش یک هزارو153میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در این سفر با حضور محمدعلی طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاوزی ،فاز نخست پنج هکتاری گلخانه ای از فضای 20 هکتاری سبزی و صیفی دشت ناز ساری به بهره برداری رسید.

برای افتتاح این طرح به ظرفیت تولید سالانه 2 هزار تن کوجه فرنگی و خیار ، 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی به اهمیت استفاده بهینه از منابع آبی در کشور اشاره و تصریح کرد : توسعه گلخانه ، نهال سالم و استاندارد و گیاهان دارویی از طرح های مهم و مصوبه اقتصاد مقاومتی دروزارت جهاد کشاورزی است. 

وی افزود : برای افزایش بهره وری در مصرف آب یکی از اولویت های مهم وزارتخانه توسعه گلخانه ها و انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای آزاد به فضای بسته است.

طهماسبی مساحت کل گلخانه های ایران را 10 هزار و 600 هکتار اعلام کرد و گفت: در یک هکتار فضای گلخانه ای 12 برابر فضای آزاد تولید صورت می گیرد و در واقع به همین میزان در مصرف آب و منابع خاک صرفه جویی می شود و راندمان مصرف آب به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان مازندران 43 طرح عمرانی، زیربنایی، کشاورزی، آموزشی، بهداشت و درمان، صنعتی و معدنی و ورزشی با اعتباری حدود 33 هزار میلیارد ریال در استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن شروع شد.