۰ نفر

گیلان قطب صنعت سلولزی کشور می‌شود

۱۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۶:۵۱
کد خبر: 184895
گیلان قطب صنعت سلولزی کشور می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت تولیدات صنایع سلولزی در گیلان گفت: این استان به قطب صنعت سلولزی کشور تبدیل می شود.

محمدرضا نعمت زاده بعد از ظهر پنج شنبه و در جریان بهره برداری از دو طرح در شهر صنعتی رشت اظهار کرد: هم اکنون یک میلیون و ۷۵۰ هزار مترمکعب محصولات سلولزی در کشور تولید می شود که ظرفیت تولید یک میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب در سال از این محصولات در دولت یازدهم ایجاد شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی افزود: از این میزان ۷۵۰ هزار مترمکعب در گیلان وارد مدار بهره برداری شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افتتاح سه طرح صنعتی بزرگ در حوزه صنایع سلولزی در رشت طی سفر به گیلان گفت: این واحدها با ظرفیت تولید ۷۵۰  هزار مترمکعب انواع MDF، HDFو ... ، با مجموع سرمایه گذاری بیش از یک هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۷۵۰ نفر به بهره برداری رسیده است.

وی استفاده از تکنولوژی های نوین و دارا بودن خطوط تولید اتوماتیک و کیفیت بالای محصولات و قابلیت رقابت پذیری با محصولات مشابه خارجی را از خصوصیات بارز این واحدها عنوان کرد و افزود: استان گیلان در حال تبدیل شدن به قطب صنایع سلولزی کشور است.

نعمت زاده با بیان ضرورت همکاری جهادکشاورزی در حوزه ترویج زراعت چوب خاطر نشان کرد: راه اندازی این واحدها مشوقی ارزشمند برای ترغیب کشاورزان و زارعان چوب محسوب می شود تا علاوه بر ایجاد اشتغال، مواد اولیه مورد نیاز این واحدها از داخل استان تامین شود.

وی با بیان نیاز مصرفی میانگین حدود دو میلیون مترمکعب  MDF و  HDF  در کشور گفت: در این زمینه متکی به واردات این محصول هستیم  که با تکمیل طرح های نیمه تمام و در دست اجرای این صنعت در سطح کشور، ظرفیت تولید آن به ۲ و نیم میلیون مترمکعب در سال خواهد رسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از انجام هماهنگی با کشور روسیه به منظور واردات چوبهای جنگلی، هیزم و چیبس چوب و اقدامات قرنطیه آنها برای تامین مواد اولیه این واحدها خبر داد و تأکید کرد: شایسته است زراعت چوب با همکاری کشاورزان و حمایت های جهادکشاورزی با جدیت دنبال شود.