۰ نفر

اختصاص بیشترین پرونده های تخلفاتی اصناف به فروشندگان پوشاک

۳ فروردین ۱۳۹۶، ۱۸:۳۲
کد خبر: 184020
اختصاص بیشترین پرونده های تخلفاتی اصناف به فروشندگان پوشاک

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: بیش از 20 هزار واحد صنفی و خدماتی بازرسی شدند و بخش فروش و عرضه پوشاک بیشتری پرونده های تخلفاتی را به خود اختصاص دادند.

محمد درویش کردار با اشاره به آغاز اجرای طرح ویژه نظارتی بازار از اول اسفند همزمان با سراسر کشور گفت: در نیمه نخست اجرای این طرح با تلاش بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و همکاری شایسته بازرسان اتاق اصناف، فعالیت20 هزار و 835 واحد اقتصادی، صنفی و خدماتی مورد بازرسی قرار گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وی تصریح کرد: در جریان این بازرسی ها 1هزار و 863 مورد منجر به تشخیص تخلف و تشکیل پرونده تخلفاتی در قالب 1هزار و 441 پرونده شد که پرونده های تخلفاتی مذکور به ارزش بیش از 9 میلیارد ریال، برای سیر مراحل قانونی و برخورد با متخلفان به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

درویش کردار با بیان دریافت و پیگیری 777 مورد از گزارش ها و شکایات مردمی از طریق سامانه شبانه روزی 124 در این مدت، تصریح کرد: با پیگیری گزارش های مردمی 364 مورد منجر به تشخیص قطعی تخلف و تشکیل پرونده تخلفاتی شد و بقیه موارد غیرمتخلف تشخیص داده شده اند.

وی همچنین از همکاری 123 ناظر فعال افتخاری با این سازمان در سطح استان خبر داد و افزود: ناظران افتخاری با هدف نظارت بر قیمت کالا، توزیع و خدمات و نظارت نامحسوس بازار، انعکاس اخبار و اطلاعات از وضعیت بازار به ستاد خبری 124 با سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همکاری می کنند.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بیشترین سهم تشکیل پرونده های تخلفاتی را به ترتیب شامل بخش های فروش و عرضه پوشاک، کیف و کفش، خدمات عمومی مانند قالیشویی و خشکشویی، عرضه غلات، میوه، مواد پروتئینی از قبیل گوشت قرمز، مرغ و ماهی، اماکن اقامتی، تفریحی، فرهنگی، زیارتی و رستوران ها بوده است.

وی افزود: عرضه شیرینی جات، آجیل و خشکبار و مواد لبنی از دیگر مواردی بودند که بیشترین پرونده های تخلفات را به خود اختصاص داده اند.

درویش کردار با اشاره به اینکه عدم درج قیمت بر روی کالا و یا خدمات، عدم صدور فاکتور، کم فروشی و یا گرانفروشی از مهم ترین مواردی است که در بازرسی ها و گزارش های مردمی منجر به تشکیل پرونده تخلفاتی می شود خاطرنشان کرد: شایسته است عرضه کنندگان کالا و خدمات با رعایت نکات قانونی با بازرسان و شهروندان همکاری داشته باشند.

وی همچنین از شهروندان و مسافران نوروزی خواست تا در صورت مواجه با هرگونه تخلف صنفی و خدماتی شکایات و گزارش های خود را به سامانه 124 اطلاع دهند و پس از دریافت شماره پیگیری و ثبت شکایت توسط ستاد خبری،  در هر مرحله می توانند ضمن تماس با تلفن 124 وضعیت شکایت خود را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری کنند.