۰ نفر

ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان یادداشت تفاهم همکاری ریلی امضا کردند

۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۳۲
کد خبر: 181175
ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان یادداشت تفاهم همکاری ریلی امضا کردند

هیات های مذاکره کننده راه آهن کشورهای ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان امروز (سه شنبه) در جریان نشست سه جانبه در مسکو، یادداشت تفاهم همکاری در این عرصه امضا کردند.

در مذاکرات امرور با حضور حسین عاشوری عضو هیات مدیره و ابراهیم محمدی معاون مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و طرف های روسی و آذری، تعیین تعرفه مشترک ریلی برای سال 2017 بررسی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، برنامه ریزی عملیاتی قطار بمبئی به مسکو نیز در نشست مسکو مورد مذاکره قرار گرفت.

نشست کاری با شرکت های بازرگانی و حمل ونقلی روسیه از دیگر برنامه های هیات راه آهن ایران در سفر سه روزه به مسکو اعلام شد که 18 اسفند (فردا) پایان می یابد.

همچنین بازدید اعضای هیات های ایران و جمهوری آذربایجان از مرکز کنترل و پژوهکشده سیر وحرکت راه آهن روسیه در دستور کار قرار دارد.

در پایان مذاکرات نیز یک یادداشت تفاهم همکاری سه جانبه برای تقویت روابط در این حوزه و توجه به عرصه های جدیدتر با توجه به برنامه ارتباط ریلی سه کشور امضا شد.

براساس برنامه ریزی های صورت گرفته با اتصال عملیاتی شبکه راه آهن سه کشور بخش مهمی از حوزه ریلی راهگذر بین المللی شمال-جنوب فعال می شود که از ایران و روسیه عبور می کند و تهران و مسکو نیز موسس اصلی آن هستند.

طرح راهگذر شمال-جنوب در راستای تکمیل گذرگاه هلسینکی پایتخت فنلاند و بمبئی در هندوستان به طول بیش از 7200 کیلومتر است که ارتباط ترانزیتی کشورهای شمال اروپا و روسیه را از طریق ایران و جمهوری آذربایجان به کشورهای حوزه اقیانوس هند و جنوب شرق آسیا برقرار می کند.