۰ نفر

برنامه‌های وزارت صنعت برای سیستان و بلوچستان

۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۲۳:۴۵
کد خبر: 179811
برنامه‌های وزارت صنعت برای سیستان و بلوچستان

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ساخت کارخانه لاستیک، احیاء شرکت صنایع بلوچ و تقویت معادن از اولویت‌های صنعتی و معدنی در سیستان و بلوچستان است.

محمدرضا نعمت‌زاده بعد از ظهر امروز در جمع رؤسای ادارات هم‌خانواده صنعت، معدن و تجارت در زاهدان اظهار داشت: باید یک تحرک خاص و ویژه در ایجاد صنایع و بخش معدن سیستان و بلوچستان صورت پذیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: سرمایه‌گذاران باید به سمتی پیش بروند که ما در هر شهرستان استان با سرمایه‌گذاری و حمایت یک کارخانه ایجاد و مرکز هلدینگ این مجموعه کارخانجات در زاهدان قرار گیرد، این موضوع می‌تواند به توسعه صنعتی استان کمک شایانی کند. شرکت‌های دولتی از جمله "ایدرو" برای سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و آبادانی آنها ایجاد شده و در حال فعالیت است.

نعمت‌زاده گفت: از اولویت‌های ما در بخش معدن و صنعت سیستان و بلوچستان احیاء کارخانه بافت بلوچ، تقویت معادن، ایجاد کارخانه فرآوری آنتیموآن در مقیاس صنعتی و تقویت معادن است.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه بافت بلوچ از پروژه‌های مهم استان بوده و برای مردم این استان ارزش بسیار زیادی دارد از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت از لیست فروش خارج شد و هم‌اکنون با اعتباری قابل ملاحظه‌ای در حال احیاء است و به زودی فعالیت مجدد خود را آغاز می‌کند.

علی‌اوسط هاشمی گفت: آنتیموآن اعتبار جهانی دارد و استان هم به نسبت در دنیا ذخایر قابل توجهی را داراست و با عنایت به اینکه مانع خروج ارز قابل توجهی از کشور خواهد شد و حتی در این زمینه می‌توان به صادرات آنتیموآن هم توجه کرد. خواستار ایجاد کارخانه آنتیموآن در مقیاس صنعتی در استان سیستان و بلوچستان هستیم.