۰ نفر

تورم تولیدکننده معدن منفی ۷ درصد شد

۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۴۰
کد خبر: 175335
تورم تولیدکننده معدن منفی ۷ درصد شد

شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن در پاییز سال جاری به ۱۹۷.۵ رسید که نشان‌دهنده نرخ تورم سالانه تولیدکننده ۷- درصدی این بخش است.

بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن در فصل پاییز ۱۶۹۵ به عدد ۱۹۷.۵ رسید که نسبت به شاخص فصل قبل ۰.۸ درصد کاهش و شاخص فصل مشابه سال قبل ۰.۹ درصد کاهش داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، درصد تغییرات شاخص کل در چهار فصل منتهی به فصل پاییز سال ۱۳۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم تولیدکننده کل بخش معدن) ۰.۷- درصد است  که نسبت به تورم چهار فصل منتهی به تابستان سال ۱۳۹۵، ۱۰.۱- درصد تغییر کرده است.

در فصل مورد بررسی بخش (استخراج کانه‌های فلزی) بیشترین تاثیر را بر کاهش ۰.۸ درصدی شاخص قیمت بخش معدن داشته است. شاخص قیمت در «استخراج کانه‌های فلزی» با ۱.۵ درصد کاهش نسبت به فصل قبل از عدد ۱۹۳.۹ به عدد ۱۹۱.۱ رسیده است. این کاهش بیشتر تحت تاثیر کاهش ۴.۷ درصدی فعالیت «استخراج سنگ‌های آهنی» به وجود آمده است. در فعالیت «استخراج سنگ‌های آهنی» شاخص قیمت در فصل پاییز ۱۳۹۵ از رقم ۲۶۳.۳ به رقم ۲۵۱ رسید که به این ترتیب نسبت به فصل قبل به میزان ۴.۷ درصد کاهش نشان داده است. کاهش مذکور به طور عمده ناشی از کاهش قیمت مانده معدنی کنستانتره آهن است.