۰ نفر

مرور وعده های تک نرخی شدن ارز/ لابی قدرتمند اجازه تک نرخی شدن ارز را نمی دهد

۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۸:۵۰
کد خبر: 175283
مرور وعده های  تک نرخی شدن ارز/ لابی قدرتمند اجازه تک نرخی شدن ارز را نمی دهد

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران با مرور وعده های داده شده در مینه یکسان سازی نرخ ارز، تاکید کرد:لابی قدرتمندی وجود دارد که اجازه تک نرخی شدن ارز را نمی دهد این در حالی است که ارز چند نرخی منشا فساد است.

به گزارش اقتصادآنلاین ، مهدی پورقاضی در بیست و سومین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به تک نرخی شدن ارز که از سال های گذشته بارها مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار کرد:در سال ٩٢ رییس کل بانک مرکزی در دولت دهم اعلام کرد که ارز در سال ٩٢ تک نرخی می شود. وی به اظهارات معاون بودجه معاونت برنامه ریزی در دولت دهم در همین راستا اشاره و تاکید کرد:رییس کل بانک مرکزی دولت یازدهم  نیز در سال ٩٢ وعده تک نرخی شدن ارز در بودجه ٩٣ را داد.

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران در ادامه با اشاره به اینکه در سال ٩٢ و ٩٣ این اتفاق نیفتاد، تصریح کرد:در فروردین ماه سال ٩٤ رییس کل بانک مرکزی باز هم تاکید کرد که به سمت تک نرخی شدن ارز حرکت می کنیم، معاون اول رییس جمهور نیز در سال جاری گفت که امسال ارز تک نرخی می شود.

وی به اظهارات وزیر اقتصاد در مهرماه سال جاری مبنی بر اینکه دولت به دنبال تک نرخی کردن ارز است و بر آن اصرار دارد، اشاره و خاطر نشان کرد:بثپس از این اظهارات دوازدهم دی ماه سال جاری رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد که نمی توان نرخی را برای یکسان سازی نرخ ارزمشخص کرد، که به نظر می رسد ایشان مسئله اصلی را مطرح کرد.

پورقاضی با تاکید بر اینکه لابی قدرتمندی وجود دارد که اجازه تک نرخی شدن ارز را نمی دهند، اضافه کرد:برخی می گویند منابع کافی برای تک نرخی کردن ارز نداریم این درحالی است که ترکیه بدون داشتن منابع ارزی قابل توجه مانند درآمدهای نفتی، ارز خود را تک نرخی کرده است. وی با اشاره به اینکه برخی کاهش قیمت نفت و درامدهای نفتی را دلیل تک نرخی نشدن عنوان می کنند، اظهار کرد:ارز چند نرخی منشا فساد است.

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران با تاکید بر اینکه بنا بود برای ورود ماشین آلات تولیدی ارز مبادله ای داده شود، خاطرنشان کرد:متاسفانه این ارز تخصیص نیافت و فقط مختص یک عده خاص و افراد نور چشمی است. وی به بیانیه اتاق تهران در زمینه تک نرخی شدن ارز که چندی پیش منتشر شد اشاره و تصریح کرد:در خواست ما این است که موضوع تک نرخی شدن ارز پیگیری شود.