۰ نفر

مصرف سالیانه ۲۵ میلیون تن آسفالت در کشور

۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۸:۵۰
کد خبر: 172630
مصرف سالیانه ۲۵ میلیون تن آسفالت در کشور

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور اعلام کرد: از آنجا که سالیانه 25 میلیون تن آسفالت در کشور به مصرف می رسد، باید تلاش کنیم کیفیت قیر و آسفالت در بخش راهسازی ارتقا یابد.

«خیرالله خادمی» امروز (سه شنبه) در آیین گشایش نمایشگاه آسفالت، عایق‌ها و ماشین های وابسته، افزود: سالیانه یک میلیون و 200 هزار تن قیر در کشور تولید می شود اما استفاده از آسفالت مناسب یکی از معضلات راهسازی در سال های گذشته بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، خادمی گفت: قیر به عنوان ماده اصلی مورد استفاده در جاده‌های آسفالتی کشور، نقش مهمی را در ساخت و توسعه راه ها ایفا می کند و با توجه به قیمت بالای این محصول باید برای استفاده از آن به فناوری های روز جهان مجهز شویم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به نفتخیز بودن ایران و دسترسی به نفت، استفاده از قیر و آسفالت امری معمول در ساخت و توسعه راه‌ها به شمار می رود تا جایی که حتی در دوره‌هایی برای کمک به توسعه، قیر رایگان در اختیار بخش های عمرانی قرار می‌گرفت اما امروزه با هماهنگی قیمت این محصول با سطح جهانی و خصوصی شدن آن، هزینه‌های استفاده از روسازی آسفالت به یکی از مهمترین هزینه های ساخت و توسعه راه‌ها مبدل شده است.

وی تاکید کرد برگزاری رویدادهای تخصصی مانند نمایشگاه بین‌المللی قیر، آسفالت، عایق‌ها و ماشین های وابسته، در ارتقای کیفیت قیر و آسفالت ایران بسیار تاثیرگذار است؛ زیرا از 2سال وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد قیر باید متناسب با محیط و آب و هوای هر منطقه تولید شود و به مصرف برسد.

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قیر، آسفالت، عایق‌ها و ماشین های وابسته با هدف معرفی توانمندی متخصصان ایرانی در تولید قیر سبز سازگار با محیط زیست، تاثیر عملکرد نانو در صنعت قیر و آسفالت و بازیافت آسفالت از امروز در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز شد و تا هشتم بهمن ماه آماده بازدید علاقه مندان است.

به گفته مجری برگزاری این نمایشگاه، امسال 110 شرکت داخلی و خارجی در این رویداد حضور دارند که نسبت به دوره های پیشین رشد 25 درصدی را نشان می دهد.