۰ نفر

۸۰ درصد نیاز غذایی کشور تولید داخل است

۸ دی ۱۳۹۵، ۲۲:۴۱
کد خبر: 167354
۸۰ درصد نیاز غذایی کشور تولید داخل است

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: هم اکنون ۸۰ درصد از موادغذایی مورد نیازمردم از تولید داخلی تامین می شود و این درحالی است که این میزان در سال اول فعالیت دولت تدبیر و امید ۵۵ درصد بود.

 عباس کشاورز روز چهارشنبه در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه استان اردبیل افزود: وضعیت کشاورزی هم اکنون در مقایسه با سال اول فعالیت دولت تدبیر وامید بسیار بهبود یافته و رشد بخش کشاورزی در سه سال گذشته در کشورمستمر و فزاینده بوده است. 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه میزان واردات انواع محصولات غذایی درکشور به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، اظهار کرد: امسال دولت موفق شد۶۴ درصد از وابستگی غذایی خود را به کشورهای بیگانه کاهش دهد که رقم بسیار امیدوار کننده ای برای برنامه ریزان کشور محسوب می شود. 

او با اشاره به اینکه، ایجاد امنیت ، ثبات، پایداری ودرآمد برای کشاورزان از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید محسوب می شود، اظهار کرد: هم اکنون ذخیره سیلوهای گندم در کشور آذوقه ۱۵ ماه آینده جمعیت کشور را جوابگوست که این یک موفقیت بزرگ در تولید محصول استراتژیک گندم در محسوب می شود. 

وی ادامه داد: هم اکنون نزدیک ۷۰۰ هزار تن واردات شکر کاهش یافته و در سال جاری ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج و چهارتن جو در کشور تولید شده است. 

کشاورزگفت: دست اندرکاران بخش کشاورزی سه وظیفه مهم و اساسی ایجاد امنیت غذایی ، افزایش درآمد کشاورزان و استفاده بهینه از منابع آب و خاک و حفاظت از آن را بر عهده دارند و این امر با همکاری و همیاری بهره برداران و کشاورزان زحمتکش تحقق پیدا خواهد کرد. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهداف سفر خود و بازدید از مزارع استان اردبیل افزود: سرمای آبان و آذرماه خساراتی به مزارع چغندر قند و کلزا در شمال استان وارد کرده و دولت تلاش خواهد کرد خسارات وارده به کشاورزان را جبران کند. 

در این آیین از کشاورزان نمونه استان اردبیل با اهدای جوایزی تجلیل شد. 

استان اردبیل با ۷۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی، ۳۹ هزار هکتار باغ، ۹۱۰ هزار هکتار مرتع و ۶۳ هزار هکتار جنگل ۱.۰۹ درصد مساحت کشور را تشکیل می دهد.