۰ نفر

افزایش ۱۰۰ درصدی حجم حمل و نقل هوایی ایران

۱۱ آذر ۱۳۹۵، ۲۰:۴۵
کد خبر: 161570
افزایش ۱۰۰ درصدی حجم حمل و نقل هوایی ایران

وزیر راه و شهرسازی گفت: حجم حمل و نقل هوایی در بخشهای مختلف این حوزه در طول فعالیت دولت تدبیر و امید به میزان 100 درصد افزایش یافته است.

عباس آخوندی عصر پنجشنبه در مراسم بهره برداری از چند جاده در جنوب خراسان رضوی و در جمع مسئولان شهرستانهای گناباد و بجستان افزود: توسعه ناوگان حمل و نقل مهمترین رویکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت تدییر و امید است که به موفقیتهای خوبی نیز در این بخش دست یافته ایم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: تلاش می شود با افزایش ارتباط و اتصال شبکه های حمل و نقل با کشورهای همسایه و گسترش محورهای ارتباطی سهم تجارت ایران در عرصه های بین المللی از نظر کمی و کیفی توسعه یابد.

وزیر راه و شهرسازی اتصال شبکه حمل و نقل از خلیج فارس تا چین را اقدامهای مهم در دست انجام اعلام و بیان کرد: میزان حمل و نقل بار از طریق شهرستان خواف در خراسان رضوی به افغانستان از 2 میلیون تن در هشت ماه پارسال به 2.7 میلیون تن در مدت مشابه امسال افزایش یافت.

وی گفت: با وجود وضعیت سخت اقتصادی کشور با تامین اعتبار لازم طرحهای عمرانی در بخش حمل و نقل و راه و شهرسازی در سطح ملی با قوت در حال اجرا است.

فرماندار گناباد هم در این مراسم گفت: این شهرستان با توجه موقعیت جغرافیایی از ظرفیتهای بسیاری برای توسعه حمل و نقل برخوردار است و با برنامه ریزی مناسب می توان از این پتانسیلها برای توسعه منطقه و از جمله گردشگری بهره گرفت.

محمدعلی نبی پور به فاصله 50 کیلومتری گناباد با خط ریلی اشاره و بیان کرد: با اختصاص اعتبار لازم و اتصال این شهرستان به ناوگان ریلی گام موثری برای توسعه حمل و نقل برداشته می شود.

وی همچنین خواستار تخصیص اعتبار بهسازی جاده فردوس - گناباد - تایباد شد و گفت: این جاده بندرعباس را 130 کیلومتر به معبر مرزی دوغارون نزدیکتر می کند و نقش مهمی در توسعه مبادلات تجاری منطقه ای دارد.

با حضور وزیر راه و شهرسازی بهره برداری از قطعه دوم محور دو بانده گناباد به مه ولات و بجستان به فردوس در مجموع به طول 16 کیلومتر و صرف اعتبار 235 میلیارد ریال آغاز شد.

شهرستانهای گناباد و بجستان به ترتیب در فاصله 287 و 278 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارند.