۰ نفر

۴ چالش در مسیر اعتلای صنعت

۱۹ آبان ۱۳۹۵، ۲:۲۸
کد خبر: 157148
۴ چالش در مسیر اعتلای صنعت

مدیرعامل گروه صنعتی رازی با اشاره به چهار چالش عمده در مسیر اعتلای صنعت کشور گفت: 5 هزار واحد تولیدی درگیر تسویه حساب با حساب ذخیره ارزی هستند.

رضا گنجی، در همایش هشتمین دوره معرفی چهره‌های ماندگار صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به اینکه صنعت کشور در شرایط کنونی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد، گفت: مالیات‌های سنگین، عدم دسترسی به فاینانس خارجی، بدهی‌های معوق و نبود امنیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری 4 چالش عمده پیش‌روی صنعت کشور است.

مدیرعامل گروه صنعتی رازی افزود: حاکمیت باید برای حل این مشکلات و ایجاد امنیت اقتصادی برای سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع چاره‌اندیشی کند، چراکه سرمایه‌گذار و سرمایه به‌جایی می‌رود که امنیت اقتصادی داشته باشد. گنجی، لازمه ایجاد ثبات و امنیت اقتصادی و حل چالش‌های موجود را تولید با کیفیت با برند ملی عنوان کرد.

وی اظهار کرد: در صورتی که هریک از برندهای مطرح داخلی در نتیجه مشکلات موجود دچار آسیب یا ورشکستگی شوند، سرمایه‌های زیادی باید صرف شود تا فعالیت این برندها از صفر آغاز شود و به سمت جایگاه فعلی حرکت کند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، گنجی همچنین با اشاره به وضعیت نامطلوب بسیاری از تولیدکنندگان و برندهای مطرح سابقه‌دار در صنعت کشور گفت: باید قوانین خاصی در راستای حمایت از تولیدکنندگان تدوین شود.

همچنین قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، یکی از اقدامات خوبی است که باید اجرایی شود. مدیرعامل گروه صنعتی رازی تصریح کرد: کشور نیاز به قوانین حمایتی کافی از تولیدکنندگان دارد تا «عصر یخ بندان اقتصادی» را پشت‌سر بگذاریم. وی اظهار کرد: یک تولید موفق و موثر، از سه مولفه ایده، برنامه و تامین سرمایه حاصل می‌شود. معتقدم که داشتن پول برای اجرای یک ایده شرط لازم است، اما کافی نیست، داشتن برند جهانی یکی از سرمایه‌های ملی است. این در حالی است که یکی از مشکلات صنعتگران تسویه با حساب ذخیره ارزی است که هنوز برطرف نشده است. وی در پایان از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار شد که با تامین اعتبار این مشکل را برطرف کنند تا در سال آینده جهاد کارخانه‌سازی در کشور احیا شود.