۰ نفر

حجتی: محصولات کشاورزی در سه سال گذشته افزایش داشته است

۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۴۱
کد خبر: 155864
حجتی: محصولات کشاورزی در سه سال گذشته افزایش داشته است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران در سه سال گذشته در زمینه تولید محصولات کشاورزی پیشرفت‌های زیادی کرده است و امروز شاهد افزایش محصولات کشاورزی کشور در شاخه‌های مختلف هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمود حجتی شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت کشاورزی، ماشین آلات، ادوات و تجهیزات آبیاری در اصفهان افزود: این پیشرفت ها به برکت تلاش و کوشش و صبر و ایستادگی کشاورزان و فعالان صنعت کشاورزی و تجهیز وسایل آبیاری و ماشین آلات کشاورزی به فناوری های نوین، حاصل شده است.

وی با تاکید براینکه نباید پیشرفت ‌های کشاورزی کشور متوقف شود افزود: به رغم پیشرفت های حاصل شده باید باور کنیم که می توانیم بیشتر از اینها محصولات کشاورزی تولید کنیم زیرا کشاورزی ایران از نیروی انسانی مبتکر و خلاق برخوردار است.

حجتی با بیان اینکه واردات ایران در بخش کشاورزی در سه سال گذشته نسبت به سال های قبل کاهش یافته و قابل مقایسه با گذشته نیست، گفت: رشد بهره‌وری با روی کار آمدن دولت یازدهم بهبود یافته است که آثار آن را بخوبی شاهد هستیم. 

وی با اشاره به ظرفیت های زیاد کشورمان در بخش کشاورزی نیز یادآورشد: یک مسیر طولانی در پیش داریم و باید همیشه در خدمتگزاری به مردم حاضر باشیم. 

وی از کشاورزان بعنوان زحمت کش ترین قشر جامعه و موثرترین افراد در حفظ استقلال ملی نامبرد و گفت: کشاورزان با وجود مشکل های فراوان، تمام توان خود را برای خدمت رسانی به ملت به کار بسته اند. 

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت کشاورزی، ماشین آلات، ادوات و تجهیزات آبیاری اصفهان شامگاه چهارشنبه با حضور وزیر جهاد کشاورزی در محل نمایشگاه‌ های بین ‌المللی استان اصفهان گشایش یافت. 

در این نمایشگاه که در فضایی به مساحت هشت هزار و 500 متر مربع برپا شده است 94 مشارکت کننده از استان‌های اصفهان، تهران، البرز، آذربایجان شرقی و غربی، خراسان رضوی، زنجان، فارس، قزوین، قم، کرمانشاه، مازندران، همدان و یزد و نمایندگی کشورهای ایتالیا، ژاپن، چین، ترکیه، هلند و سوئیس در این نمایشگاه حضور دارند.

این نمایشگاه به مدت چهار روز تا 15 آبان برگزار می باشد.

محمد حجتی، وزیر جهاد کشاورزی امروز چهارشنبه همراه با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری و تعدادی از وزرای دولت یازدهم برای افتتاح طرح های عمرانی و صنعتی وارد اصفهان شد.