۰ نفر

رییس مرکز مکانیزاسیون وزارت کشاورزی:

۳۷ فناوری جدید به بخش ماشین آلات کشاورزی معرفی شد

۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۸:۰۳
کد خبر: 155842
۳۷ فناوری جدید به بخش ماشین آلات کشاورزی معرفی شد

رییس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: هدایت و تحریک در بخش مکانیزاسیون بسیار اصولی انجام شده است، به طوری که در دو سال گذشته و در بیشتر مزارع کشور ماشین آلات پیشرفته کشاورزی به کار گرفته شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کامبیز عباسی در افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت کشاورزی، ماشین آلات، ادوات و تجهیزات آبیاری، با بیان اینکه نمایشگاه کشاورزی اصفهان یکی از بهترین نمایشگاه‌های کشاورزی است، اظهار کرد: آنچه که اهمیت دارد این است که پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید عقلانیت را بر بخش کشاورزی کشور حاکم کردیم و در برنامه ریزی و سرمایه گذاری در این بخش تسری دادیم.

وی افزود: کمبود سرمایه گذاری در بخش مکانیزاسیون بخش کشاورزی جلوه می‌کرد که با یک برنامه ریزی ۱۲ ساله تا حد زیادی بخش مکانیزاسیون کشاورزی کشور بهبود زیادی پیدا کرد.

رییس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید پتانسیل سرمایه گذاری در بخش مکانیزاسیون کشاورزی کشور بسیار ناچیز بود، اما با روی کار آمدن دولت یازدهم در سه سال گذشته چهار هزار میلیارد تومان پتانسیل سرمایه گذاری ایجاد شد.

عباسی اضافه کرد: هدایت، تحریک در بخش مکانیزاسیون بسیار اصولی انجام شده است به طوری که در دو سال گذشته و در بیشتر مزارع کشور ماشین آلات پیشرفته کشاورزی به کار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در صنعت ماشین آلات کشاورزی باید نگاهی فراتر از صنعت خودرو وجود داشته باشد، ادامه داد: به این دلیل این سخن را می‌گوییم که ماشین آلات کشاورزی ضامن امنیت و پایداری کشور هستند. هرچند که با حجمی اندک از ماشین روبرو هستیم اما تأثیرگذاری این ماشین آلات بسیار زیاد است.  

رییس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی افزود: در حوزه فناوری‌های نوین ۳۷ فناوری جدید به بخش ماشین آلات کشاورزی معرفی شد و در دولت یازدهم برای اولین بار مکانیزاسیون در تمام بخش‌های کشاورزی کشور تسری پیدا کرد.

عباسی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۲ در ابتدای دولت یازدهم در حوزه برنج ۶۰۰ هزار هکتار زمین وجود داشت که تمام ارقام کشور در حدود ۱۲۰ هزار هکتار با نشاء ۲۵ درصد را نشان می‌داد که بعد از تشکیل دولت یازدهم رقم مکانیزاسیون یک رشد جهش وار داشت به طوری که میانگین زراعت برنج مکانیزه شده ۶۵ تا ۷۰ درصد شد.

وی ادامه داد: در حوزه گندم بیش از ۱۱ هزار بذرکار وارد مزارع کشور شد و در حوزه کلزای کشور ۹۰ هزار هکتار کشت کلزا پیش بینی می‌کنیم که نکته مهم در این خصوص این است که تمام این موفقیت‌ها با اتکا به صنعتگران داخلی محقق شده است.

رییس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی به منظور شناسنامه‌دار شدن آنها تا رنج ۱۰۰ هزار پلاک انجام شده است. خوشبختانه اتکای ما در مکانیزاسیون کشاورزی به داخل و استفاده از فناوری‌های نوین است.