۰ نفر

معاون وزیر صنعت روسیه:

۷۰ پروژه همکاری به ایران پیشنهاد کرده ایم

۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۵۵
کد خبر: 148816
۷۰ پروژه همکاری به ایران پیشنهاد کرده ایم

سرگئی تسیب معاون وزارت صنایع و تجارت روسیه اعلام کرد: مسکو با ارائه نقشه راه همکاری های صنعتی با تهران، اجرای مشترک 70 پروژه را به ایران پیشنهاد کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، تسیب در جلسه هیات ایرانی به ریاست سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت و هیات روسی که در آن 11 سند همکاری در حوزه سلامت بین بخش های خصوصی دو کشور امضا شد، گفت: برای اجرای نقشه راه صنعتی ارائه شده شرکت های ویژه ای مشخص شده اند که می توانند پویایی و رشد زیادی در روابط ایجاد کنند.

معاون وزیر صنعت روسیه در این نشست مشترک که شامگاه پنجشنبه با حضور مهدی سنایی سفیر ایران در سفارت جمهوری اسلامی در مسکو برگزار شد، افزود: تهران شریک مهم و راهبردی در خاورمیانه برای مسکو به شمار می رود و ما برای گسترش هر چه بیشتر روابط در بخش های مختلف آماده هستیم.

تسیب ادامه داد: در پایان سال گذشته میلادی همایش بزرگ ایران و روسیه را (در تهران) برگزار کردیم که تحرک جدیدی در روابط ایجاد کرد و به عنوان مهم ترین عرصه های همکاری دو کشور نیز می توانیم به بخش های نفت، گاز، انرژی و دارویی اشاره کنیم.

معاون وزیر صنایع روسیه در پایان گفت: دسامبر 2015 تفاهم نامه همکاری های تجاری و صنعتی بین دو کشور امضا شد که در آن نیز نقشه راه همکاری های مشترک برای 70 پروژه در نظر گرفته شده است و ماه ژوئن سال جاری به ایران تسلیم کردیم تا در باره آنها بررسی و توافق شود.

11 سند امضا شده بین بخش های خصوصی ایران و روسیه شامل محورهای مختلفی در حوزه سلامت و درمان و از جمله تحقیق و پژوهش، ثبت روسی داروهای ساخت ایران، تولید مشترک و عرضه داروی ایرانی در روسیه، واکسن، بازاریابی برای صادرات به کشورهای دیگر، تجهیزات و فناوری پیشرفته مرتبط با صنایع پزشکی، تشخیصی و درمانی و تبادل تجربیات است.

هیات جمهوری اسلامی ایران که به ریاست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چارچوب راه اندازی یک خط تولید داروی ایرانی و مذاکره با مقام های روسی با هدف گسترش روابط در این حوزه روز چهارشنبه وارد روسیه شده بود، شامگاه پنجشنبه تهران را ترک کرد. 

خط تولید ماده اولیه داروی نوساخت فینگولیمود برای درمان ام اس روز چهارشنبه در شهر سن پترزبورگ کار خود را آغاز کرد و براساس توافق انجام شده، طرف ایرانی انتقال فناوری را با شریک روسی خود اجرا می کند.

براساس این همکاری، مواد اولیه این دارو براساس بالاترین استانداردهای جهانی مورد تائید سازمان های بین المللی قابل عرضه به بازار دارویی روسیه و دیگر کشورها تولید خواهد شد.