۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

زمان عمل به وعده پرداخت بخش دوم مطالبات گندمکاران فرا رسید/ نیاز گندمکاران به نقدینگی برای آغاز کشت دوم از 15شهریور

۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۱۱
کد خبر: 285918
زمان عمل به وعده پرداخت بخش دوم مطالبات گندمکاران فرا رسید/ نیاز گندمکاران به نقدینگی برای آغاز کشت دوم از 15شهریور

رییس بنیاد ملی گندمکاران ایران گفت: بر اساس وعده دولت باید 50 درصد بهای گندم دریافتی از گندمکار در روزهای ابتدای و 50 درصد باقی مانده 2 ماه پس از آن پرداخت شود و اکنون زمان عمل به وعده پرداخت بخش دوم مطالبات فرا رسیده است و تاخیر در آن کشاورزان را در شرایط سخت تر اقتصادی قرار می‌دهد.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ علی قلی ایمانی در گفت و گو با اقتصادآنلاین با بیان اینکه بخش اول پرداخت ها  28 اردیبهشت ماه انجام شده است، افزود: با در نظر گرفتن فاصله 60 روزه برای پرداخت دوم اکنون زمان آن فرا رسیده دولت به وعد خود عمل کند.

وی یادآرو شد: البته پول گندم های که در فروردین خریداری شده به طور کامل پرداخت شده است و موضوع مطرح شده مربوط به کشاورزی است که در روزهای پایانی اردیبهشت ماه سالجاری محصول خود را تحویل و تنها نیمی از بهای آن را دریافت کرده اند.

ایمانی با اشاره به نیاز کشاورزان به نقدینگی با توجه به نزدیکی زمان کشت دوم، گفت: کشت دوم از 15 شهریور آغاز می شود و کشاورزان اکنون نیاز به نقدینگی برای خرید نهاده های کشت و آماده سازی زمین دارند.

وی اظهار کرد: وزیر جهاد کشاورزی وعده های درباره تامین چهار هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات بانکی و بخشی نیز از محل یارانه آرد و نان داده است که امیدواریم هر چه زودتر محقق شود.

رییس بنیاد ملی گندمکاران ایران با بیان اینکه کشاورزان در حقیقت نتیجه زحمات خود را پس از 10 ماه دریافت می کنند، تاکید کرد: معمولا کشت و داشت و برداشت گندم 8 ماه زمان می برد و تحمیل 2 ماه دیگر برای دریافت بهای گندم به معنای تحمل 10 ماه شرایط بد اقتصادی برای دریافت مزد زحماتشان است.

ایمانی در پایان همچنین با اشاره به انباشت بدهی کشاورزان به بانک ها یادآور شد: تسهیلات پرداختی به کشاورز 9 ماهه است و هر روز تاخیر در بازپرداخت آن به معنای افزایش انباشت بدهی آن ها به بانک ها و فقر بیشتر کشاورزان است.