۰ نفر

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی عنوان کرد:

پشت درهای بسته برای نان تصمیم می‌گیرند/ ۳۰هزار نانوایی اضافه در کشور داریم

۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۵۸
کد خبر: 285338
پشت درهای بسته برای نان تصمیم می‌گیرند/ ۳۰هزار نانوایی اضافه در کشور داریم

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی با انتقاد از از سیاست های قیمت نان گفت: ۳۰ هزار نانوایی اضافه در کشور داریم.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ قاسم زراعت‌ کار امروز حاشیه جشنواره خوشه که در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: 90 هزار نانوایی سنتی در کشور داریم که 90 درصد نان مورد نیاز داخل را تامین می‌کنند.

وی تاکید کرد: خوشحالیم به خودکفایی گندم رسیده‌ایم اما، این انتقاد وجود دارد که چرا برای تعیین قیمت نان به ویژه لواش پشت درهای بسته تصمیم می‌گیرند.

 زراعت‌ کار با بیان اینکه 4 سال است قیمت نان لواش از 210 تومان بالاتر نرفته است ادامه داد: 93 درصد از نانوایان کشور مشکلات مالی دارند و با سیلی صورت‌شان را سرخ می‌کند.

 وی ادامه داد: هر وقت مشکلی به وجود می‌آید انگشت اتهام به سمت صنف گرفته می‌شود اما، در تصمیم‌گیری‌ها نقشی به نانوایان داده نمی شود.

زراعت کار از صدور مجوزهای بی‌رویه برای تاسیس نانوایی انتقاد کرد و گفت: سامانه را باز کرده‌اند تا هر فرد بی‌تجربه‌ای  یک نانوایی تاسیس کند و این امر موجب شده از 90 هزار نانوایی سنتی 30 هزار واحد آن اضافی باشد.

وی ادامه داد: عملکرد متولیان حوزه نان نیز قابل انتقاد است، آن‌ها تنها شعار می‌دهند اما، خبری از عمل نیست.

 رئیس اتحادیه نانوایان با تاکید بر اینکه معلوم نیست متولی نان در کشور چه کسی است، گفت: هر زمان به وزیر جهاد کشاورزی یا وزیر صنعت نامه می‌نویسیم می‌گویند به ما مربوط نیست و هیچکس پاسخ ما را نمی‌دهد که مشکلات نان را باید چه کسی حل کند.

زراعت کار با اشاره به جشنواره‌های برگزار شده گفت: جشنواره فقط برای خبرهای خوب نیست و باید درباره مشکلات یک میلیون نفر کارگر نانوا و کشاورز که در صنف نانوایی فعال هستند راه حل ارائه شود.