۰ نفر

در اولین نشست شورای مدیران سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران عنوان شد:

اصلاح حسابرسی در سازمان تعاون روستایی/ بدهی ۱۴۲میلیارد تومانی سازمان به مردم

۱۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۹
کد خبر: 283830
اصلاح  حسابرسی در سازمان تعاون روستایی/ بدهی ۱۴۲میلیارد تومانی سازمان به مردم

دکتر شیرزاد در اولین نشست شورای مدیران سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران: به‌دنبال ایجاد ساختارهای جدید و برگرداندن ریل ها به مسیر اصولی و آرمانی هستیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، نخستین جلسه شورای مدیران ستادی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران پس از استقرار دکتر شیرزاد در رأس هرم مدیریتی سازمان,  با حضور ایشان و مدیران ستادی از ساعت ۹ صبح شنبه مورخ ۱۶/ ۴/ ۹۷ در سالن جلسات سازمان مرکزی برگزار گردید.

 در این نشست مشورتی ابتدا مطالب مبسوطی توسط دکتر شیرزاد مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سازمان پیرامون وضعیت حال و آینده  سازمان تعاون روستایی مطرح و جوانب آن مورد بررسی قرار گرفت.

آقای شیرزاد در فراز نخست سخنان خود گزارشی از انبوه مسائل و مشکلات مبتلا به سازمان در 50 روز اخیر ارائه و خاطرنشان ساختند:

 ((بحران  صندوق‌های اعتباری نظیر  نهال نشان البرز،  مهر ماندگار ایران و صندوق تعاونی ایرانیان آخرین بحران های این چنینی نبوده و در صورت عدم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، احتمال وقوع حوادث مشابه  دور از انتظار نخواهد بود.

 در حال حاضر همزمان  با مدیریت شرایط بحرانی موجود، تمهیدات لازم جهت مقابله اساسی و حل ریشه ای معضلات،  در دستور کار ستاد سازمان قرار گرفته تا به حول قوه الهی بتوان در راستای ایجاد تحولات بنیادی و تغییر سیاست ها و رویه های مربوط به مدیریت مالی سازمان، گامهای موثرتری  برداشت.

 بخش هایی از این دگردیسی  شامل اصلاح سنت های ناکارآمد گذشته در بحث حسابرسی، به روز رسانی اسناد و اعمال تسلط و کنترل پیشرفته بر موضوعات مالی و پولی خواهد بود.

 از دیگر مشکلات حقوقی_ مالی به ارث رسیده از عملکردهای گذشته می‌توان از میزان ۱۴۲ میلیارد تومان مطالبات مردمی و کاهش معنی دار درآمدهای سازمان نام برد که چاره ای جز پیگیری ویژه توسط ستاد حقوقی برای حل و فصل نهایی آنها در پیش رو نداریم.

 مهمترین راهبردهای مدیریت نوین سازمان که مطابق با منویات مقام عالی وزارت تدوین و اعلام گردیده  عبارت اند از: جوانسازی ترکیب مدیران سازمان استاندارد سازی ساختارهای اجرایی و عملیاتی (به ویژه سامانه های نوین مجازی) و پایان دادن به مکانیزم های ناصحیح گذشته و کاهش فرایندهای آزمون و خطا و نیل به بلوغ سازمانی در سطوح افقی و عمودی سازمان خواهد بود.))

 آقای دکتر شیرزاد در زمینه گسترش ارائه خدمات رفاهی به کارکنان سازمان  در راستای استحکام و تعمیق هر چه بیشتر روابط درون سازمانی اعلام داشتند: (( معتقد به طراحی پکیج های جدید رفاهی در حوزه معاضدت های مالی، فرهنگی، خانوادگی، ورزشی، بیمه ای  و نظایر آن، به صورت نظام مند  و فراگیر بوده بنحوی که موجبات دلگرمی و افزایش همیت سازمانی کارکنان سازمان را فراهم آورد.))

  پیگیری مصرانه و روحیه مبارزه جویانه برای بهبود اوضاع رفاهی کارمندان و استفاده بهینه از ظرفیت  و همکاری های جناب آقای مهندس جوادی، معاون محترم توسعه نیروی انسانی وزارتخانه از دیگر توصیه های کلیدی آقای دکتر شیرزاد در این ارتباط بود.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی در بخش دیگری از توضیحات مفصل خود، به مسائل حوزه بازرگانی سازمان پرداخته و مداخله هدفمند و حسابگرانه در بازارها  همراه با نظام پایش و بازار خوانی هوشمندانه( به میزان ۷تا ۱۰ درصد موجودی بازار و نه بیشتر) را از مهمترین استراتژی های بازرگانی سازمان در آینده تلقی نمود.

 وی با اشاره به حساسیت مافوق تصور فضای اقتصادی کشور،  لزوم مطالعه و تفکر کاملا تخصصی در فرایند تصمیم سازی های مربوطه را از ضروریات  انکار ناپذیر اقدامات بحساب آورد.

 آقای شیرزاد در توضیح موفقیت اخیر سازمان مرکزی مبنی بر اختصاص سهم ۶۷.۳  درصدی  و دریافت تخفیف دو هزار میلیارد ریالی برای سازمان تعاون روستایی در موضوع واگذاری شرکت خدمات حمایتی،  دست بالا و اختیارات مجمعی سازمان در کنسرسیوم مزبور را از جالب توجه ترین دستاوردهای سازمان در حوزه بذر و کود اعلام داشته، ایجاد تعادل و قرابت راهبردی میان فعالیتهای بخش بازرگانی و مناسبات مالی سازمان را کلید واژه دستیابی به چشم اندازهای مورد نظر سازمان عنوان نمود.