۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش قیمت شیر و لبنیات پای رییس جمهور را به قائله باز کرد

۱۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۹
کد خبر: 283021
افزایش قیمت شیر و لبنیات پای رییس جمهور را به قائله باز کرد

رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران گفت: تصویب افزایش قیمت بیش از 10 درصد کالاهای اساسی خارج از توان شورای اقتصاد است به همین دلیل تصمیم درباره قیمت های جدید شیر و لبنیات به رییس جمهور ارجاع داده شده است.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی؛ احمد مقدسی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با بیان اینکه افزایش قیمت لبنیات و شیر باید حداقل 40 درصد  باشد، اظهار کرد: به طور معمول هر ساله 10 درصد به قیمت کالاهای اساسی افزوده می شود در حالی که از سال 93 تا امروز قیمت شیرخام بدون تغییر مانده است.

وی ادامه داد: البته در حوزه لبنیات افزایش قیمت داشته ایم اما، با توجه به اینکه این افزایش قیمت با افزایش هزینه های تولید منطق نبوده شیرخام از دامدارن ارزان خریداری شده است.

مقدسی قیمت مصوب هر کیلو گرم شیر در 4 سال گذشته را 1440 تومان و افزایش قیمت برای کارخانه لبنی را 15 درصد عنوان کرد.

وی اضافه کرد: کارخانه های لبنی در صورتی توان خرید شیرخام از دامدارن را به قیمت مصوب پیدا می کردند که حداقل 26 درصد اجازه افزایش قیمت محصولات خود را داشتند.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران با اشاره به نرخ جهانی نهاه های دامی و نوسانات ارز در داخل کشور، تاکید کرد: با توجه به افزایش 40 تا 60 درصدی قیمت نهاده های دامی حداقل قیمت تمام شده هر لیتر شیر خام 1750 تومان است، اما ستاد تنظیم بازار 1590 تومان را پیشنهاد داده و بیشتر از این قیمت را منوط به نظر رییس جمهور عنوان کرده است.

مقدسی تاکید کرد: شرایط اقتصادی هر روز برای دامدارن سخت تر می شود و لازم است هر چه سریعتر برای قیمت شیرخام تصمیم گیری شود.