۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین عنوان شد:

پرداخت 62درصد از مطالبات چایکاران/ تولید چای خشک به بیش از 13هزار تن رسید

۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۶
کد خبر: 281163
پرداخت 62درصد از مطالبات چایکاران/ تولید چای خشک به بیش از 13هزار تن رسید

مدیر اجرایی سندیکای کارخانجات چای شمال، گفت: از مجموع ۱۳۱میلیارد تومان مطالبات چایکاران ۸۱هزار و ۶۰۰میلیون تومان معادل ۶۲درصد پرداخت شده است.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ محمدصادق حسنی در گفت و گو با اقتصادآنلاین قدرالسهم کارخانه های چای در پرداخت مطالبات را 55 درصد و سازمان چای کشور را 76 درصد عنوان کرد و افزود: تا امروز کارخانه های چای حدود 24 میلیارد تومان و و سازمان چای کشور 58 میلیارد تومان قدرالسهم خود از مطالبات چایکاران پراخت کرده اند.

وی میزان کل برگ سبز خریداری شده از چایکاران را کمی بیش از 59 هزار تن عنوان کرد و افزود: از این میزان 34 هزار و 463 تن معادل 58 درصد آن درجه یک و 24 هزار 605 تن معادل 42 درصد آن درجه یک است.

صادق حسنی تاکید کرد: میزان تولید برگ سبز نسبت به سال گذشته 8 درصد کاهش داشته است.

این مسئول میزان چای خشک استحصالی را 13 هزار و 290 تن عنوان کرد.

وی با اشاره به نوسانات قیمت دلار و افزایش قیمت چای خارجی خواستار توجه به درخواست وزیر جهاد کشاورزی برای مصرف چای داخلی در دستگاه های اجرایی دولتی شد.

مدیر اجرایی سندیکای کارخانجات چای شمال یادآور شد: وزیر جهادکشاورزی برای بار سوم با ارسال نامه پیشنهاد کرد در راستای حمایت از کالای ایرانی، ممنوعیت مصرف چای خارجی توسط دستگاه های دولتی و نهادها در دستور کار هیئت وزیران قرار گیرد.

صادق حسنی در پایان با تاکید بر اینکه سندیکای کارخانه های چای آماده همکاری در این خصوص است ابراز امیدواری کرد اینبار گوش شنوایی برای حمایت از تولید داخلی و چایکاران باشد.