۰ نفر

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

خروج نام سازمان تعاون روستایی از لیست شرکت‌های قابل واگذاری

۳ تیر ۱۳۹۷، ۹:۲۹
کد خبر: 280609
خروج نام سازمان تعاون روستایی از لیست شرکت‌های قابل واگذاری

وزیر جهاد کشاورزی گفت:طی مذاکراتی که در سازمان خصوصی سازی انجام گرفت، مقدمات خروج سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از لیست شرکت های قابل واگذاری فراهم شد و به زودی نام این سازمان از فهرست مذکور خارج خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سازمان مرکزی تعاون روستایی اعلام کرد،در بازدید امروز مهندس محمود حجتی از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ضمن تاکید بر ضرورت تعیین مجری ساماندهی نظام بهره برداری طرحهای ۴۶ هزار هکتاری سیستان، ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام و آبهای مرزی گفت:طی مذاکراتی که در سازمان خصوصی سازی انجام گرفت مقدمات خروج سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از لیست شرکتهای قابل واگذاری فراهم شد و به زودی نام سازمان از فهرست مذکور خارج خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی در این نشست نسبت به تسریع در پیگیری مشکلات مرتبط با واحد اعتباری شرکت تعاونی کشاورزی نهال نشان البرز از طریق معاون نظارت بانک مرکزی به منظور تأمین حدود ۴۲ میلیارد تومان خط اعتباری برای پرداخت سپرده سپرده گذاران واحد اعتباری مذکور تآکید کرد.

در این بازدید، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران نیز گزارشی از پیگیری ها و اقدامات انجام شده در خصوص حل مشکلات واحد اعتباری شرکت تعاونی کشاورزی نهال نشان البرز و همچنین مجموعه اقدامات انجام شده در یک ماه اخیر برای ساماندهی واحدهای اعتباری از جمله ساماندهی کارگروه، انتصاب مجری طرح، ابلاغ دستورالعمل نظارتی، حذف واحدهای اعتباری غیر فعال و ... ارائه داد.

دکتر حسین شیرزاد گفت: راهبرد نهایی سازمان تعاون روستایی ، محدود کردن تدریجی واحد های اعتباری و انتظام بخشی به فعالیت آنهاست .

در این بازدید همچنین،مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران،گزارش مبسوطی از حوزه بازرگانی به ویژه خریدهای تضمینی، توافقی و حمایتی محصولات کشاورزی و اتخاذ ساز و کارهای بهینه در خصوص موضوع خرید شیر در استان های کشور مطرح کرد و مهندس حجتی نیز رهنمودهای لازم را در خصوص سازو کارهای خرید توافقی و حمایتی ارائه داد.

شیرزاد در ادامه از خرید ۱۹ هزار تن سیب زمینی و ۲۱۷ هزار تن شیر و ۶۱ هزار تن شیر خام خبر داد و گفت:تاکنون حدود ۳۰ درصد مطالبات دامداران پرداخت شده و مابقی پس از ثبت در سامانه خرید و فروش محصولات کشاورزی بزودی پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد:اواخر سال ۹۶ و اوایل سال ۹۷ نزدیک به ۸۶۰۰ تن خرما از کشاورزان خریداری و کل مطالبات آنان پرداخت شده است و بالغ بر ۲۵۰۰ تن از خرمای مذکور به فروش رسیده و بقیه نیز در حال بازاریابی و فروش است.

شیرزاد گفت:این سازمان بالغ بر ۱۷ هزارتن گوجه فرنگی خریداری کرده و کل مطالبات کشاورزان نیز پرداخت شده است ضمن آن که کل گوجه فرنگی خریداری شده نیز به فروش رسیده است.

در پایان این دیدار، وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت استفاده از نیروهای جوان و تحصیلکرده در هیات مدیره شرکت های تعاونی روستایی و تولید و همچنین استفاده از راهکارهای نوین و استفاده از نوآوری های ابتکار محور در شبکه تعاونی ها تاکید کرد.