۰ نفر

عضو شورای شهرتهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

آغاز بررسی گزینه‌های جایگزین افشانی/ معطل استفساریه نمی‌مانیم

۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۰۹
کد خبر: 309662
آغاز بررسی گزینه‌های جایگزین افشانی/ معطل استفساریه نمی‌مانیم

عضو شورای شهر تهران از بررسی گزینه‌های جایگزین افشانی در شورای شهر تهران خبر داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محمد علیخانی درباره جزییات جلسه هم‌اندیشی امروز صبح اعضای شورای شهر تهران به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: موضوع بازنشستگی شهردار تهران و برنامه سوم توسعه در جلسه هم‌اندیشی بررسی شد. برخی از اعضا روی کلیات برنامه پنج ساله سوم بحث دارند و برخی نیز می‌گویند جزییات باید اصلاح شود.

وی ادامه دارد: یکی از نظرات این است که کلیات به صحن بیاید و رای‌گیری کنیم که برنامه را برگردانیم یا اصلاح کنیم. ضمن اینکه در کمیسیون‌های تخصصی اصلاحات آغاز شده است. از فصل حمل و نقل راضی نبودیم و  برنامه اشکالات زیادی دارد .در حمل و نقل به شاخص برای ارزیابی عملکرد نیاز داریم اما در برنامه شاخص‌ها حذف شده‌اند.

علیخانی همچنین با اشاره به صحبت اعضا درباره سرنوشت شهردار بازنشسته تهران نیز اظهار کرد: ارائه طرح دوفوریتی به مجلس منتفی شده است اما برخی از نمایندگان می‌خواهند که برای شهردار تهران از مجلس  استفساریه بگیرند. زیاد  هم ما وقت نداریم و باید تکلیف این موضوع ظرف چند روز حل شود.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: ما تاکید می‌کنیم که طرفدار ثبات  در شهرداری تهران هستیم و تغییرات پی در پی وقت کشی و فرصت سوزی است اما در عین حال دلیل نمی شود فرصت انتخاب شهردار را از دست بدهیم. ما نمی‌خواهیم مجبور شویم سرپرست انتخاب کنیم. علاقه مندیم افشانی  بماند اما همزمان گزینه‌ها را بررسی میکنیم.

وی ادامه داد: اگر مشکل شهردار طی این مدت تا 24آبان حل شد بررسی متوقف می شود اما اگر حل نشد فرصت را از دست ندادیم.  نباید معطل شویم تا سرپرست انتخاب کنیم که مخالفان بگویند پنجمین شهردار هم انتخاب کردند و بعدی را بگویند ششمی را نیز انتخاب کردند! همه اعضا روی این موضوع هم‌نظر بودند. راجع به مصادیق نیز اصلا صحبتی نشد. یکشنبه هفته آینده نیز شهردار تهران در جلسه هم‌اندیشی شورا حضور خواهد داشت.