۰ نفر

رئیس شورای اسلامی استان تهران خبر داد؛

سلب عضویت دو نفر از بازداشتی‌های شورای استان تهران

۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۰۵
کد خبر: 309461
سلب عضویت دو نفر از بازداشتی‌های شورای استان تهران

رئیس شورای استان تهران با اشاره به وضعیت بازداشت ۷ نفر از اعضای این شورا گفت: برای دو نفر از آنها رای سلب عضویت صادر شده که در مرحله تجدید نظر است و ۴ نفر هم تعلیق عضویت شده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، الهام فخاری در نشست خبری شورای اسلامی استان تهران با بیان اینکه ساختار شورای استان دارای ۱۶ جایگاه شورای شهرستان است اظهار کرد: در استان تهران اعضایی از شهرستان ری و شمیرانات هم وجود دارند. این شورا جلسات خود و ارزیابی های لازم را از آبان ماه سال ۹۶ آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه در شورای اسلامی استان تهران کارگروه هایی تخصصی تشکیل شده است، افزود: در دوره چهارم این کمیسیون ها تشکیل نشده بود و روند در قالب ستاد اجرایی و اداری پیگیری می شد اما ما چندین کارگروه تخصصی را در نظر گرفته و با توجه به اینکه حداقل هر ۴۵ روز یکبار باید جلساتی در شورای استان تشکیل شود در سال اول هر ۳۰ روز یکبار این جلسات را تشکیل دادیم.

رئیس شورای اسلامی استان تهران با تاکید بر اینکه هم اکنون ۵ کمیسیون در شورا فعالیت می کنند گفت: کمیسیون عمران، حمل و نقل و توسعه روستایی مسائل مربوط به آبیاری کشاورزی، بارندگی و یخ زدگی و هم اینطور ایمنی راه های درون شهری و بین شهرستان های استان را بررسی کرده و درباره طرحهای روستایی پیشنهاداتی داشته است.

به گفته فخاری استان تهران از نظر توسعه ناپایدار دومین استان نابرخوردار در سطح کشور است و اجرای طرح هادی روستایی از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود.

وی درباره فعالیت سایر کمیسیون ها گفت: همچنین کمیسیون محیط زیست، بحث معادن شهرستان های استان تهران و نقش آن در آلودگی هوا را مورد بررسی قرار داده است و در کمیسون برنامه و بوجه موضوع سرمایه گذاری و توسعه زیر ساخت ها مورد بحث قرار گرفته. این در حالی است که در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی موضوعات مختلفی از جمله وضعیت آموزش و پرورش در شهرستان های استان مورد بحث بررسی قرار گرفته و در بحث آسیب های اجتماعی این بررسی ها ادامه یافته است.

وی با اشاره به فعالیت کمسیون نظارت و حقوقی دامه داد: اعضای شورا پیگیر نحوه اجرای قوانین در شهرستان های استان تهران هستند و بر آن نظارت می کنند.

فخاری به بازیدهای صورت گرفته از ۶ شهرستان استان تهران اشاره و اضافه کرد: در این بازدیدها دسته کم سه مسئله محوری شهرستان ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته. این در حالی است که در این بازدید ها از اعضای شورای استان و سایر مسئولان از جمله قوه قضیه حضور داشتند و تلاش این است تا از این ظرفیت های مهم با هم افزایی استفاده کنیم.

رئیس شورای اسلامی استان تهران در ادامه با اشاره به ظرفیت آبی سایر شهرستان های تهران تصریح کرد: در جلسات صورت گرفته، مدیران حوزه آب درباره ظرفیت آبی استان تهران و مسائل مروبط به فاضلاب توضیحاتی را ارائه کردند.

فخاری با تاکید بر اینکه مسائل مربوط به حوزه آبی فراتر از آن چیزی است که درموردش اطلاع رسانی می شود گفت: باید مردم را آگاه کنیم تا رفتار مصرفی خود را تغییر دهند. تهران به دلیل فشردگی جمعیت میزان آب مصرفی اش بسیار زیاد است اما ظرفیت آبی محدودی دارد و این خطراتی را برای آبرسانی از استان های همجوار به تهران وجود می آورد.

فخاری با اشاره به راه اندازی سیستم های تصفیه فاضلاب عنوان کرد: این سیستم ها می تواند در بازتولید آب موثر باشد و در واقع از آن می توانیم به عنوان پساب های بهداشتی استفاده کنیم.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر تبدیل شدن شهرستان های استان تهران به حیاط خلوتی برای تخلفات توضیح داد: پایتخت شدن برای تهران عوارض مثبت و منفی داشته است و البته پیامدهای منفی مردم شهرستان های تهران را اذیت می کند و بیشتر این پیامد ها را مردم دو شهرستان ری و شمیرانات متحمل می شوند.

وی درباره وضعیت پیگیری حریم پایتخت عنوان کرد: حریم پایتخت و استان تهران موضوع مهم و پررنگی است البته این پیگیری ها در دو شهرستان قدس و اسلام شهر حائز اهمیت تر است. در برخی ار شهرستان ها مردم به صورت غیر قانونی سکنی گزیده اند و مسائلی مربوط به داشتن سند مطرح است به همین دلیل وضعیت ثبتی و خدماتی شهرستان قدس را باید پیگیری کرده و برای آن راه حلی در نطر بگیریم.

وی همچنین درباره برخورد بامساله کوه خواری اضافه کرد: این موضوع در شمیران، فیروزکوه و دماوند دیده می شود و باید آن را به وسیله نهادهای مردمی متوقف کنیم. در واقع استفاده از ظرفیت مردمی می تواند برای به سرانجام رساندن این مطالبه موثر باشد.

فخاری درباه آخرین وضعیت بازداشتی های اعضای شورای اسلامی استان تهران گفت: بر اساس آخرین اطلاعات ۷ نفر بازداشت شده اند که در مورد آنها بحث های مالی مطرح است البته هنوز هیچکدام از این بازداشتی ها سلب عضویت نشده اند و برای دو نفر از آنها در هیات حل اختلاف به سلب عضویت رای داده شده اما این رای در مرحله تجدید نظر قرار دارد. ۴نفر هم تعلیق عضویت شده اند و یک نفر با قید وثیقه آزاد است. اگر اتهام های آنها اثبات شود وضیعت عضویت آنها هم مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: در مورد تعدادی از ازآنها مدارک ارائه شده هنگام ثبت نامشان دارای اشکالاتی بوده است که سوال اینجاست چرا به هنگام ثبت نام این اشکالات دیده نشده است و افراد با مدارک غیر واقعی ثبت نام کرده اند.
بخشی از تخلفات هم به دلیل آگاهی کم شوراها به خصوص در روستاها است که به موضوع اجرا و عزل و نصب و انتصابات وارد شده اند که باید برای این دسته از افراد از ابتدا تا پایان دوره کاری کلاس های اموزشی در نظر بگیرند و درنهایت برخی از اتهامات مالی بوده که نسبت به جامعه شورای استان ها ۵ درصد را شامل می شود.

فخاری درباره پایش آسیب های اجتماعی در استان تهران گفت: اعتیاد کودکان، کار و طلاق بر اساس سند آمایش سه چالش بزرگ استان تهران هستند.