۰ نفر

رییس سازمان پسماند شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

شکست طرح انتقال سطل‌های زباله‌ به زیر زمین/ پوست کلفت بیمارستان‌ها در مقابل هجمه‌های زباله‌های پزشکی!

۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۴۲
کد خبر: 307808
شکست طرح انتقال سطل‌های زباله‌ به زیر زمین/ پوست کلفت بیمارستان‌ها در مقابل هجمه‌های زباله‌های پزشکی!

به گفته رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران؛ طرح انتقال سطل‌های زباله به زیر زمین در منطقه دو به صورت پایلوت اجرا شده و شکست خورده است.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ رضا عبدلی، درباره سرانجام طرح انتقال سطل زباله‌ها به زیر زمین به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در منطقه2 این طرح به صورت پایلوت اجرا شد اما از آنجایی که تاسیسات زیر زمینی شهر بسیار پیچیده است و سیم و کابل‌ها زیر زمین بدون نظم جاگذاری شده‌اند، امکان این کار که فضای زیاد و مناسبی هم نیاز دارد، وجود نداشت. 

وی ادامه داد: ما این طرح را در خیابان ایران زمین اجرا کردیم که از نظر ویژگی‌های پیاده‌روها در بهترین وضعیت است اما باز هم نتوانستیم اجرا کنیم چه برسد به مناطق دیگر. 

او همچنین درباره کم شدن سطل زباله در شهر تهران و کم‌کاری در حوزه جمع‌آوری زباله نیز اظهار کرد: جمع‌آوری زباله‌ها از سطح مناطق و محله‌ها به عهده معاونت خدمات شهری مناطق است. ما به دلیل ظاهر بد سطل زباله‌های شهری واقع در خیابان‌های اصلی، آن‌ها را جمع‌آوری کردیم تا شکل دیگری از سطل زباله متناسب با بافت مرکزی را جایگزین کنیم. اما مناطق ارتباطی با ما ندارد. 

عبدلی همچنین درباره سرانجام ساماندهی نحوه دفن زباله‌های پزشکی نیز گفت: با وجود بازدیدهای فراوانی که اتفاق افتاد و خبرهای زیادی که بعد از گزارش اقتصادآنلاین درباره نحوه دفن زباله‌های پزشکی منتشر شد اما باز هم بیمارستان‌ها به همان شکل سابق زباله‌هایشان را تحویل می‌دهند و ما هم برای اینکه جمع‌آوری زباله تبدیل به یک اتفاق سیاسی نشود، جمع می‌کنیم.