۰ نفر

چه موارد ایمنی را هنگام راه‌اندازی وسایل گرمایشی باید رعایت کرد؟

۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۱۰
کد خبر: 306658
چه موارد ایمنی را هنگام  راه‌اندازی وسایل گرمایشی باید رعایت کرد؟

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به زمان راه اندازی وسایل گرمایشی با توجه به آغاز فصل سرما گفـت:بی احتیاطی در نصب و راه اندازی وسایل گرمایشی می تواند خطرآفرین باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین، جلال ملکی با اشاره به آغاز فصل سرما و راه اندازی وسایل گرمازا اظهار کرد: در این روزها بسیاری از هم وطنان تصمیم می گیرند تا سریعاً وسایل گرمایشی خود را راه اندازی کنند.

وی ادامه داد: شهروندان بهتر است قبل از اینکه هوا بسیار سرد شود و مجبور شوند با عجله این اقدام را انجام دهند با آرامش کامل و رعایت اصول ایمنی وسایل گرمایشی را راه اندازی کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران تصریح کرد: بی احتیاطی در نصب و راه اندازی وسایل گرمایشی می تواند خطراتی مثل گاز گرفتگی با مونواکسید کربن، انفجار و آتش سوزی را به دنبال داشته باشد.

ملکی به شهروندان توصیه کرد که پس از راه اندازی وسایل گرمایشی برای اطمینان از عدم نشت گاز بدنه شلنگ و اتصالات را با محلول آب و کف امتحان کنند، اگر شاهد متصاعد شدن حباب بودند بدانند که در اتصالات مشکلی وجود دارد.

وی تاکید کرد: به هیچ وجه این امتحان را به وسیله کبریت و فندک انجام ندهید و نسبت به این موضوع بی توجه نباشید.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با تاکید بر بررسی کردن این اتصالات به هنگام شب و قبل از خواب تصریح کرد: در این زمان وسایل گرمایشی و شعله دار غیرضروری را خاموش کنید تا منجر به نشت گاز و انفجار نشود.