۰ نفر

معاون شهردار تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

آستانه جمعیتی برخی مناطق تهران پُر شد/ مجوز هیچ برج-باغی صادر نشده است

۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۰۸
کد خبر: 306657
آستانه جمعیتی برخی مناطق تهران پُر شد/ مجوز هیچ برج-باغی صادر نشده است

به گفته معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در برخی از مناطق تهران آستانه جمعیتی تکمیل شده و یا نسبت به افق طرح رو به تکمیل است.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ به گفته پیروز حناچی معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری، امور شورای شهردار تهران در هجدهمین همایش سیاست‌های توسعه‌ای مسکن گفت که رویه نادرست مذکور درگذشته موجب بی‌هویتی تهران شده است.وی افزوداگر شهرداری تهران به طرح تفصیلی و طرح جامع خود برای جمعیت‌پذیری پایبند، بماند و اگر بخواهد مصوبات شورای عالی شهرسازی را رعایت کند، در ۵ سال آینده نباید هیچ پروانه ساخت‌وسازی مگر برای نوسازی بافت‌های فرسوده صادر شود.

پیروز حناچی در واکنش به سوال خبرنگار اقتصادآنلاین ضمن تایید این اظهار نظر گفت: ما با این چالش در برخی از مناطق مواجه هستیم و آستانه جمعیتی دربرخی از آنها به سقف جمعیتی  خود رسیده است و باید با همکاری وزارت راه و شهرسازی تعیین تکلیف گردد.

او همچنین در واکنش به نامه شهردار تهران که به سه معاونت شهرسازی و معماری، مالی و اقتصادی و برنامه‌ریزی درباره کاهش درآمدهای شهرداری نیز اظهار کرد: ما ماموریت تامین منابع نداریم  و وظیفه این کار با معاونت اقتصادی و مالی و شرکت‌های سرمایه‌گذار زیر مجموعه آن است. شهرسازی ماموریت تامین منابع مالی ندارد ولی این ظرفیت در شهر سازی هست که با استفاده از پتانسیل طرحهای مصوب برای شهر تولید ثروت کند  

حناچی اضافه کرد: عدم تعادلی که در حال حاضر وجود دارد یعنی اتکای 80درصدی به درآمدهای شهرسازی باید از بین برود و این وابستگی بودجه  به درآمد های ناشی از  ساختمان‌سازی به زیر 50درصد کاهش کاهش پیدا کند.

معاون شهردار تهران همچنین درباره سرنوشت طرح جایگزین مصوبه لغو شده برجباغ گفت: این مصوبه در دفتر شهردار و در مسیر شورای شهر است. هیچ پروانه ساخت برج باغی هم تاکنون صادر نشده است.