۰ نفر

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

وضعیت موجود مدیریت شهری در برنامه سوم نیامده است/ بررسی ارجاع برنامه به شهرداری در جلسه هم‌اندیشی

۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۵۳
کد خبر: 306362
وضعیت موجود مدیریت شهری در برنامه سوم  نیامده است/ بررسی ارجاع برنامه به شهرداری در جلسه هم‌اندیشی

به گفته رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران، مهم‌ترین فقدان برنامه پنج‌ساله سوم شهر تهران، نبود گزارشی از وضعیت فعلی شهرداری تهران است.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ حسن خلیل‌آبادی درباره نتیجه بررسی برنامه سوم پنج‌ساله شهرداری تهران در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران به اقتصادآنلاین گفت: برنامه باید با اصلاح پخته‌تر شود و هرکدام از بخش‌ها در جای خود قرار بگیرد. در برخی موارد شاخص به جای برنامه و برنامه به جای چشم‌انداز قرار گرفته است.  

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات این برنامه این است که از نقطه پایانی برنامه دوم پنج‌ساله به بعد تدوین نشده است. یعنی یک برنامه کاملا مجزا از برنامه دوم، نه ادامه‌دهنده و تکمیل‌کننده آن. با این مشکل برخی از پروژه‌ها نیمه‌تمام می‌ماند و در عین حال پروژه‌های جدیدی کلید می‌خورد.

خلیل‌آبادی با اشاره به سنجش‌پذیر نبودن برنامه سوم پنج‌ساله شهر تهران، اظهار کرد: در این برنامه نقطه فعلی و وضع ایده‌آل آینده ما مشخص نیست. یعنی نمی‌دانیم کجا هستیم و به کجا می‌خواهیم برویم. اما شعار و اهداف به میزان لازم در آن موجود است.

این عضو شورا درباره شایعه‌هایی مربوط به بازگرداندن برنامه به شهرداری، گفت: برخی از اعضای شورای شهر در جلسه هم‌اندیشی معتقد بودند که برنامه باید به شهرداری بازگردانده شود و خود شورا آن را بنویسد اما تصمیم جمعی اعضا رای به اصلاح بود.