۰ نفر

همزمان با آغاز سال تحصیلی؛

ساعت کار خط 5متروی تهران تغییر کرد

۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۲۰:۲۴
کد خبر: 302205
ساعت کار خط 5متروی تهران تغییر کرد

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی، ساعت کار خط 5 متروی تهران(گلشهر کرج- صادقیه تهران و بالعکس) یک ساعت زودتر و از ساعت 5 صبح آغاز می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فرنوش نوبخت با بیان اینکه شرکت مترو با تمام ظرفیت و توان در خدمت دانشجویان و دانش آموزان است اظهار داشت: در جلسات مختلف برنامه ریزی های مناسبی در طرح استقبال از مهرماه انجام شده که یکی از این تصمیمات افزایش تعداد قطار و آغاز زودتر فعالیت خط 5 متروی تهران است.
وی بیان کرد: تعمیرات و بهینه سازی فضای ایستگاهی و اعزام قطارهای فوق العاده در زمان شلوغی از دیگر اقداماتی است که از فردا (یکشنبه) در تمام خطوط ناوگان متروی تهران انجام می شود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه شلوغ ترین خط مترو در زمان صبحگاهی و شامگاهی را خط 5 مترو تهران (صادقیه -گلشهر و بالعکس اعلام کرد و افزود: از اول مهرماه حدود 30 درصد به مسافران این خط افزوده می شود و با توجه به تردد زیاد دانشجویان از استان البرز به تهران تصمیم گرفته شد که زمان فعالیت این خط یک ساعت زودتر و از ساعت 5 صبح آغاز شود.
وی با بیان اینکه حدود 70 درصد مسافران خط 5 مترو تمایل دارند از قطارهای تندرو استفاده کنند گفت: از اول مهرماه در دو نوبت صبح ها ساعت 6 و 35 و 7 و 15 دقیقه زمان حرکت قطارهای تندرو را از ایستگاه گلشهر کرج به سمت تهران تعیین کردیم.
نوبخت، آماده سازی ایستگاه‌ها از نظر روشنایی، پله‌های برقی، آسانسور و آب سردکن‌ها و گویاسازی تابلوهای راهنما در ایستگاه‌های تقاطعی مترو و همچنین نظافت ایستگاه‌ها و قطارها و حضور کارکنان مترو به عنوان راهنما را از دیگر اقدامات این شرکت در آستانه آغاز سال تحصیلی اعلام کرد.
متروی تهران که فعالیت آن نخستین بار از سال 1377 شروع شده در 6 خط اصلی با 204 کیلومتر و 116 ایستگاه فعال است.