۰ نفر

عضو شورای شهر تهران در نشست خبری:

دولت هنوز یارانه بلیت مترو و اتوبوس را نداده است/ سلیقه‌ای عمل کردن معاون حمل و نقل شهردار تهران

۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۲۰
کد خبر: 301127
دولت هنوز یارانه بلیت مترو و اتوبوس را نداده است/ سلیقه‌ای عمل کردن معاون حمل و نقل شهردار تهران

به گفته رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با وجود قول روحانی هنوز پول یارانه بلیت مترو و اتوبوس که در حدود ٧٠ میلیارد است، پرداخت نشده است.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ محمد علیخانی در نشست خبری کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت:سهم حمل و نقل عمومی از جابجایی درون شهری ٦١ درصد اعلام شده اما آمار واقعی تنها ٤١ درصد است

وی ادامه داد: سهم مترو ١٨ درصد اعلام شده اما ٩ درصد است.سهم اتوبوس در جابجایی مسافر ٢١درصد اعلام شده بود اما تنها ١٠ درصد است.

معاون شهردار سلیقه‌ای عمل می‌کند

علیخانی همچنین در ارتباط با نحوه تعامل شورا با معاونت حمل و نقل گفت:معاونت فنی و عمرانی هرگونه اطلاعات را در اختیار ما قرار داده و همکاری ها خوب بوده است.بحث ما تعامل است چرا که یکی از کارهایی که کمیسیون عمران و حمل و نقل انجام داد پایش آمارها بود. ما اولویت و سیاست را مشخص کردیم و طبیعی است هر معاونی که در معاونت حمل و نقل است براساس سیاست ها کار کند.

وی ادامه داد: متاسفانه در برخی زمینه ها هماهنگی وجود نداشت و نسبت به دغدغه های ما حساسیت نداشتند.جلسات متعددی را برای پیگیری برگزار کردیم و حتی مهندس هاشمی برای کمک و همفکری جلسات متعددی میگذاشتند ولی حتی در مترو پیشرفت انچنانی ندیدیم.

علیخانی اضافه کرد: مثلا شرکت مجتمع های ایستگاهی که در سالهای گذشته از معاونت حمل و نقل جدا شده بود، به مترو بر می گشت که متاسفانه با وجود ابلاغ این موضوع را جدی نگرفتند و این اتفاق نیافتاد!اگر کارها سلیقه ای پیش رود، کاری جلو نمیرود و ما بر این مسائل حساس هستیم.

وی ادامه داد: بحث شخصی وجود ندارد و عملکرد اگر هماهنگ باشد و یا حتی پاسخ دهند مشکل حل میشود نه اینکه در خرداد ما نامه بزنیم و در شهریور بعد از تذکرات متعدد پاسخ ما را ناقص بدهند.

به گفته او در مورد اوراق مشارکت تنها ٧٠٠ میلیارد تومان باز همکاری بانک شهر منتشر شد اما ١٣٠٠ میلیارد تومان معطل است و تا پایان شهریور ماه فرصت داریم که از این ظرفیت استفاده کنیم هرچند بنظر می رسد که ممکن است نتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم و این مسائل ما را نگران میکند.

سرانجام پولی شدن سرویس‌های مدارس استثنایی؟

وی درباره پولی کردن سرویس‌های مدارس استثنایی نیز اظهار کرد:هزینه برآورد برای سرویس مدارس١٢ میلیارد تومان است و امسال در بودجه٦/٥ میلیارد در نظر گرفته شده و باتوجه به کسری مقرر شده است که سرویس این مدارس پولی شود.

وی ادامه داد:من مخالف پولی شدن سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی بودم و خوشبختانه شورا هم با رایگان شدن مانند گذشته موافق است.سرویس دهی این مدارس با بخش خصوصی است و آنها هم پولشان را می خواهند. حالا باید این مشکل را باید در شورا حل کنیم.

طرح دوچرخه اشتراکی در تهران هنوز موفق نبوده است/دپوی چند هزار دوچرخه در پارکینگ خلیج

او با بیان اینکه دوچرخه وسیله حمل و نقل پاک است و در دنیا همه برای آن سرمایه گذاری میکنند،ادامه داد: اما در تهران موفق نبوده و با وجود هزینه های زیاد اما هنوز خروجی نداشته است.بالغ بر چند هزار دوچرخه را در پارکینگ خلیج دپو کردند. ماهم تذکر دادیم.

به گفته او در بودجه ١٨٠ میلیارد تومان برای خرید موتور و دوچرخه تصویب کردیم و امیدواریم به طرح های قبلی دچار نشود.

علیخانی اضافه کرد: این طرح تاکنون موفق نبوده و حتی پلیس هم ایراداتی را مطرح کرده است.

باید اول مطالعات دوچرخه را انجام می دادند. اما طرح را حتی در کمیسیون مطرح نکردند و باید حداقل میگفتند چه مبلغی خریده اند، شاید میتوانستیم کمک کنیم!

دولت هنوز پول یارانه بلیت مترو و اتوبوس را نداده است

محمد علیخانی در مورد وضعیت اتوبوس های تهران نیز گفت:دولت مستقیم وارد شده و بسته حمایتی برای نوسازی ناوگان درون و برون شهری را مطرح کرده.  اخیرا نامه ای به دولت، در شورا برای اینکه بسته حمایتی به اتوبوس های درون شهری هم داده شود نگارش شد.

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران  گفت: نوسازی ناوگان توسط سازمان شهرداری ها است و تنها مختص به تهران نیست، اما در زمینه تزریق اتوبوس اقدام جدی در یکسال اخیر صورت نگرفته است.اخیرا جلساتی داشتیم با شرکت واحد اتوبوسرانی که ٣٠٠ اتوبوس اورهال شدند.

وی ادامه داد: در ٢٢ منطقه ٢٢ایستگاه با شش اتوبوس پیش بینی شده است تا دانش آموزان و دانشجویان را جابجا کند.در مورد ال ار تی، مطالعاتی در حال انجام است که البته سه خط ال ار تی دیده شده که قرار است به شورا ارائه شود و در صورت تصویب به شورای عالی ترافیک ارسال میشود.

به گفته او با وجود قول روحانی هنوز پول یارانه بلیت مترو و اتوبوس که در حدود ٧٠ میلیارد است، پرداخت نشده است.برای هر سفر با مترو مبلغ سه هزار تومان هزینه است و باید مابه التفاوت آن را دولت بدهد. حالا میگویند برای سالهای قبل سوخته است اما برای امسال را هم ندادند.