۰ نفر

در جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی شد:

خداحافظی ۲۰۰بازنشسته از شهرداری تهران/خطر در کمین هیئت‌های مذهبی

۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۵۸
کد خبر: 300918
خداحافظی ۲۰۰بازنشسته از شهرداری تهران/خطر در کمین هیئت‌های مذهبی

هشتادو ششمین جلسه شورای شهر تهران برگزار شد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ در ابتدای این جلسه محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت:در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر و شهردار درباره انتصابات و نوع نگاه ایشان به مدیریت و تخصص صحبت شد.

وی ادامه داد: همچنین شهردار تهران درباره قانون منع به کارگیری بازنشستگان تابع قانون است البته بستگی دارد قانون چگونه تفسیر شود.در این جلسه همچنین آخرین وضعیت بانک شهر و بدهی‌های بنیاد تعاون سپاه بررسی شد.

احضار عضو شورای شهر تهران به دادگاه

در ادامه همچنین محمد علیخانی،دیگر عضو شورای شهر تهران از احضار محمود میرلوحی،دیگر عضو شورا به دادگاه در پی اظهار نظرهای رسانه‌ای او خبر داد.

همچنین هشدار در خصوص عدم تحقق بودجه غیرنقد شهرداری 

مرتضی الویری،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز در این جلسه گفت:در بودجه سال 97  بیش از 4 هزار میلیارد تومان بودجه غیرنقد پیش بینی شده که تاکنون تنها 260 میلیارد تومان ان محقق شده است و  این رقم غیرقابل باور است.

وی ادامه داد:اگر دستورالعمل هایی که برای تحقق این بودجه محقق شده اشکال دارد طی یک دو فوریت موارد اصلاحیه را به شورا ارائه کنید تا بودجه غیرنقد با مشکل رو به رو نشود و اگر این بودجه مشکلی ندارد و مورد غفلت قرار گرفته دستورالعمل های شورا را اجرایی کنید.

الویری همچنین گفت:درباره حاشیه هایی که طی این مدت برای شوراهای کشور ایجاد شده طی یک کنفرانس مطبوعاتی به طور مفصل در این خصوص صحبت می کنم و با اعداد و ارقام نشان می دهم عملکرد شوراهای پنجم ستودنی است.

خطر آتش‌سوزی در کمین هیئت‌های مذهبی

احمد مسجد جامعی،عضو شورای شهر تهران نیز در تذکری از شهرداری تهران خواست که عملکرد یکساله خود را ارائه دهد.

وی ادامه داد: همچنین شهرداری نسبت به ایمن‌سازی تکیه‌ها و هیئت‌های مذهبی که اغلب از چوب و پارچه هستند و خطر آتش‌سوزی بالا است اقدام کند.

کم‌کاری شهرداری تهران در حوزه زنان/برنامه مشخصی برای بهبود کیفیت زندگی زنان در شهر ارائه نشده است

الهام فخاری،دیگر عضو شورای شهر تهران نیز گفت:در طی یک‌ سال گذشته شهرداری تهران برنامه و تحول جدی در زمینه بهبود وضعیت زنان نداشته است.

وی ادامه داد: گذشته از این، درون سازمان شهرداری ساز و کارهای عادلانه‌ای برای ارتقا، تصدی پست و انجام خدمت شغلی زنان به کار گرفته نشده و روشی برای مطرح شدن و پیگیری مسائل خاص تدارک دیده نشده است.

به گفته او بیرون سازمان شهرداری و در گستره شهری نیز برنامه و اقدام جدی برای بهبود امنیت فضاهای شهری با توجه ویژه به زنان صورت نگرفته است.در این مدت  از توانایی‌های سمن‌های فعال در حوزه زنان در مدیریت شهری استفاده نشده است.

فخاری اظهار کرد:طرح و برنامه مشخصی برای بهبود کیفیت زندگی زنان در شهر تا کنون ارائه نشده است و در این زمینه نظارت جدی بر عملکرد معاونت‌ها و مناطق بر اساس شاخص‌های سنجش‌پذیر انجام نشده است.همچنین وضعیت ستاد توان افزایی زنان سرپرست خانوار نیز بهبودی نشان نمی‌دهد.

قراردادهای خرید املاک مناطق محروم در طرح توسعه شهری هنوز تعیین تکلیف نشده است

افشین حبیب‌زاده،دیگر عضو شورای شهر تهران نیز گفت:برخی از قراردادهای منعقده میان سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران با مالکان املاک واقع در طرحهای توسعه شهرداری تهران در سال‌های گذشته تاکنون تعیین تکلیف نشده است.

وی ادامه داد: برای ساکنان این املاک مشکلاتی از قبیل فرسودگی و خرابی  تاسیسات ایجاد شده و احتمال بروز آسیب برای ساکنان آن‌ها وجود دارد.

خداحافظی ۲۰۰بازنشسته از شهرداری تهران 

در ادامه این جلسه مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران در جریان بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه افزایش انتصابات جوانان  در پست های مدیریتی گفت:حدود ۲۰۰ نفر در ۴۳ شرکت و سازمان شهرداری و ۲۲ منطقه و معاونت مشمول این قانون می شوند و شهردار محترم درصدد جایگزینی است و در یک مقطع دو ماهه فرصت داریم که این ۲۰۰ نفر را جایگزین کنیم.

یک‌فوریت این طرح تنها با ۱۴ رای به تصویب شورای شهر رسید.

کلیات نرخ سرویس مدارس تصویب شد

همچنین در این جلسه با رای مثبت اعضا کلیات نرخ سرویس مدارس را تصویب شد.طی بررسی این لایحه،علیرضا قنادان،مدیرعامل سازمان تاکسیرانی پیشنهاد داد که 75 درصد هزینه سرویس مدارس به رانندگان برسد.

کلیات این لایحه تصویب و بررسی جزئیات آن به جلسه بعدی شورا موکول شد.