۰ نفر

در جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی شد:

کندی معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تهران در تدوین برنامه سوم توسعه/جمع‌آوری فوری متکدیان از سطح شهر

۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۲۶
کد خبر: 299126
کندی معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تهران در تدوین برنامه سوم توسعه/جمع‌آوری فوری متکدیان از سطح شهر

هشتادو پنجمین جلسه شورای شهر تهران برگزار شد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ در این جلسه مرتضی الویری طی تذکری به معاونت برنامه‌ریزی،توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران گفت:سال گذشته مصوبه ای تحت عنوان سیاست های برنامه سوم داشتیم و در آن زمان بندی ارایه شد که شهرداری تا پایان تیر 9۶ برنامه سوم توسعه شهرداری را به  شورا ارایه کند. 

وی ادامه داد:ما پنج ماهی باید روی آن کار کنیم و شهرداری برمبنای آن بودجه سال ۹۸ را تدوین و به شورا کند.الویری با بیان اینکه با تغییر شهردار این برنامه به تاخیر افتاد ، خاطر نشان کرد: اگر تاخیر بیشتر شود ، اتفاقات تلخی می افتند .

به گفته رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران؛ یکی از اتفاقات  تلخ این است که شهرداری نمی‌تواند بر مبنای برنامه سوم توسعه برای شهر برنامه ریزی کند .شهرداری باید برنامه سوم توسعه را تا پایان شهریور ماه تقدیم شورا کند .

متکدیان را از سطح شهر جمع کنید

همچنین افشین حبیب‌زاده،دیگر عضو شورای شهر تهران نیز از شهرداری خواست که نسبت به جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر اقدام کنند.

او گفت: در مواد 712 و 713 قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۷۵، تکدی‌گری جرم انگاری شده است، در حال حاضر شاهد این پدیده به صورت سازمان یافته علی الخصوص از طریق به کارگیری کودکان در مناطق مختلف شهر هستیم که علاوه بر ایجاد مشکلات اجتماعی و ارائه تصویر نازیبا از شهر، گاها مشاهده می شود که این افراد از طریق زورگیری و تهدید باعث ایجاد نگرانی در شهروندان و در نتیجه شکل گیری فضای عدم امنیت در شهر می‌شوند.

وی ادامه داد:شهرداری تهران با ساماندهی و همکاری سایر نهادهای مربوطه باید نسبت به رفع تکدی‌گری و ایجاد تصویر مناسب در شهر اقدام کند.هر یک از نهادها و ادارات از جمله شهرداری، فرمانداری، دادگستری، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، وزارت کار و امور اجتماعی، نیروی انتظامی، سازمان صدا و سیما و سازمان برنامه و بودجه شرح وظایفی تعریف شده است که متاسفانه توجه چندانی به آن نمی شود.

ضرورت فوری اختصاص منابع ارزی لازم برای نوسازی ناوگان اتوبوس شهری

میلانی،دیگر عضو شورا نیز از فرسودگی ناوگان اتوبوس شهری کلایه کرد و گفت: بنا بر مصوبه شورای اقتصاد مقرر شده است منابع حاصل از صرفه‌جویی سوخت برای نوسازی ناوگان فرسوده اتوبوس به تعداد ۱۹ هزار دستگاه و پس از تایید شهرداری‌های ذیربط پرداخت شود. 

وی با بیان اینکه این موضوع در غالب یک نامه برای رییس جمهور ارسال خواهد شد،اضافه کرد:متاسفانه براساس آخرین اطلاعات دریافتی، عمده سفارشات صورت گرفته مربوط به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای است و بیم آن می‌رود که با توجه به محدودیت‌های ارزی پیش‌رو، خرید اتوبوس برای کلانشهرها دچار تاخیر جدی شود. 

او در پایان تاکید کرد: با توجه به نیاز مبرم شهر تهران به جایگزینی ۵۰۰۰ هزار دستگاه اتوبوس فرسوده در سال جاری، اختصاص منابع ارزی لازم برای نوسازی ناوگان اتوبوس شهری ضرورت دارد.

در این جلسه همچنین بعد از ارائه گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره اقدامات انجام‌شده برای جلوگیری از تشدید آلودگی هوا در زمستان،جزییات لایحه نحوه چگونگی دفع پسماند پزشکی تصویب شد.