۰ نفر

شهردار تهران در جریان بازدید ازخط 6متروی تهران:

آخرین تاریخ برای افتتاح ۱۰کیلومتر خط ۶؛آبان‌ماه ماه سال جاری/ آغاز پرداخت بدهی‌های شهرداری تهران به صورت خورد

۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۱۷
کد خبر: 295952
آخرین تاریخ برای افتتاح ۱۰کیلومتر خط ۶؛آبان‌ماه ماه سال جاری/ آغاز پرداخت بدهی‌های شهرداری تهران به صورت خورد

شهردار تهران از روند تکمیل خط 6متروی تهران امروز(دوشنبه)بازدید کرد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ محمدعلی افشانی در جریان بازدید از روند تکمیل خط 6مترو گفت: حمل و نقل عمومی یکی از مهم‌ترین مسائل شهر تهران است و مترو و‌حمل و نقل ریلی مهم‌ترین بخش آن است. امروز به اتفاق رییس شورای شهر،اعضا و‌مدیران مترو بازدیدی از خط ۶داشتیم.

وی ادامه داد: خط پیشرفت فیزیکی به گونه‌ای است که تا هفته دولت سال آینده بخش عظیم آن به بهره‌برداری‌می‌رسد و کل خط (٣٢کیلومتر)تا سال ١٣٩٨به بهره‌برداری خواهد رسید.اما ۱۰کیلومتر مشتمل بر ۴ایستگاه طبق گفته پیمانکاران و معاونت حمل و نقل تا نیمه دوم سال به بهره‌برداری خواهد رسید.تلاش خواهیم کرد از آنجایی که اعتبار قابل ملاحظه‌ای در این 10کیلومتر صرف شده هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

او در خصوص آخرین تاریخ افتتاح 10کیلومتر خط 6، اظهار کرد: تاریخ دقیق افتتاح را باید پیمانکاران اعلام کنند که به من گفتند تا پایان آبان‌ماه خوشبختانه مشکلات بانک شهر نیز در حال حل شدن است و  اعضای هیئت مدیره هم انتخاب شده‌اند و نهایتا مدیر عامل نیز توسط هیئت مدیره انتخاب خواهد شد.در هفته گذشته ۷۰۰میلیارد تومان برای خط ۷اوراق مالی فروخته شد،۱۳۰۰میلیارد تومان دیگه هم باقی مانده که برای خط ۶به فروش می‌رسد.

افشانی اضافه کرد: اعتقادم این است که در خطوط مترو باید از یک نقطه شروع کنیم و به اتمام برسانیم.با توجه به حجم بالا تونل مترو و هزینه‌هایی که دارند اگر بخواهیم یک دفعه بیست یا سی کیلومتر افتتاح کنیم به معنی این است که منابعی که استفاده می‌کنیم در مدت طولانی بلا استفاده خواهند شد.نقطه آغازین و انتها پیشرفت خوبی دارد اما وسط خط پیشرفت فیزیکی کم‌تر است و همین هم عاملی است که کل خط تا پایان سال ۹۷به بهره‌برداری برسد.بنابراین زمان‌بندی و‌توزیع منابع یک ضرورت است.

او راجع‌به نتایج نهایی قرارداد ساخت 630واگن نیز گفت: واگن‌سازی قراردادش نهایی شد اما چون در حدود ۲۰روز گذشته شورای اقتصاد تشکیل نشد،اولین جلسه‌ای که شورای اقتصاد تشکلیل شود این قرارداد مصوب می‌شود وقرارداد ساخت ۶۳۰واگن همین امسال قطعی خواهد شد.

شهردار تهران درباره آخرین وضعیت پرداخت بدهی پیمانکاران نیز گفت: ما بیش از ۵۰هزار میلیارد تومان بدهی داریم. از هفته قبل مبالغی را هرچند کم به صورت خورد به پیمانکاران شده و می‌شود.