۰ نفر

معاون نظارت شورای شهر تهران:

افزایش تعداد املاک واگذار شده به دیگران

۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۵۷
کد خبر: 295431
افزایش تعداد املاک واگذار شده به دیگران

معاون نظارت شورای شهر تهران از افزایش تعداد پرونده املاکی که بدون رعایت ضوابط حق بهره برداری از آنها به دیگران سپرده شده بود، خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، افشین حبیب زاده در مورد آخرین وضعیت باز پس‌گیری املاک شهرداری تهران که حق بهره برداری از آنها به افراد غیر سپرده شده است، گفت: شورای شهر تهران در مصوبه‌ای به شهرداری تهران ابلاغ کرد که در مورد املاکی که به دیگران واگذار کرده است گزارشی ارائه کند که این مسئله فارغ از موضوع پرونده‌ای است که تحت عنوان املاک نجومی معروف شده است.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد که بدون رعایت ضوابط بهره برداری ۱۳۰۰ ملک با ارزش‌های مختلف و در مناطق مختلف به افراد غیر سپرده شده است که بعد از کشف این تعداد، بررسی‌ها دقیق‌تر ادامه پیدا کرد و در مرحله دوم مشخص شد که تعداد املاکی که حق بهره برداری از آن به دیگران سپرده شده به عدد ۱۴۵۰ ملک رسیده است و بر اساس آخرین آماری که از اداره املاک اخذ کردم متوجه شدیم که تعداد املاکی که حق بهره برداری از آنها به دیگران سپرده شده به عدد ۱۶۰۰ رسید که قطعا بررسی‌ها برای واکاوی ابعاد دیگر و احتمالا شناسایی املاک دیگر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه البته در این میان سختی‌هایی نیز وجود دارد، گفت: ممکن است اطلاعات برخی از املاک حالا حالاها به دست نیاید و امکان دارد ملکی واگذار شده باشد اما مدرکی نداشته باشیم و حتی ندانیم که این ملک برای شهرداری است.

وی با بیان اینکه یک فرض وجود دارد که امکان دارد برخی اسناد مفقود شده باشند، گفت: البته این یک فرض است و وظیفه ماست که در طول چهار سالی که در شورای شهر هستیم تمام املاک شهرداری را تا آنهایی که می‌توانیم شناسایی و سازماندهی کنیم.

حبیب‌زاده با بیان اینکه املاکی که به حق واگذار شده‌اند و کاربری آنها نیز تغییر نکرده باید مصوبه‌ شورا اخذ کنند، گفت: املاکی که به ناحق واگذار شده و یا تغییر کاربری داده‌اند نیز پس گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه پیگیری جدی در این پرونده داشته است و از آنها تشکر می‌کنیم،‌ گفت: در حال حاضر ۱۰۰ پیگیری قضایی برای بازپس‌گیری املاک انجام شده است و تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا این سرمایه‌های شهر به بیت‌المال برگردند.

حبیب زاده افزود: ساماندهی املاک را یکی از رسالت‌های بزرگ خود می‌دانیم و سعی داریم در این مدت باقیمانده نسبت به ساماندهی این مهم اقدام کنیم.