۰ نفر

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

درآمد فروش طرح ترافیک ۴۰میلیارد تومان بوده نه ۶۸میلیارد/ بودجه مصوب در حوزه حمل و نقل محقق نشده است

۳۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۱۸
کد خبر: 294820
درآمد فروش طرح ترافیک ۴۰میلیارد تومان بوده نه ۶۸میلیارد/ بودجه مصوب در حوزه حمل و نقل محقق نشده است

به گفته رییس کمیسیون حمل و‌نقل شورای شهر تهران درآمد حاصل از فروش طرح ترافیک ۴۰میلیارد تومان است نه ۶۸میلیاردی که معاون حمل و نقل شهردار تهران اعلام کرده است.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محمد علیخانی در واکنش به اظهار نظر رییس شورای شهر تهران درباره پراکندگی اختصاص منابع مالی به پروژه ساخت خط ۶مترو به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: هاشمی زمانی که مدیریت مترو را بر عهده داشتند، سیاستشان این بود که اعتبارات را در یک خط یا یک مسیر متمرکز کنند؛ این گونه کار پیشرفت می‌کرد.

وی ادامه داد: متأسفانه متولیان امر به دلیل نبود تجربه به شیوه‌های قدیمی باز گشته‌اند و اعتبارات را تقسیم می‌کنند. زمانی که تقسیم می‌کنند، قطعا به تکمیل یک ایستگاه هم نمی‌رسد.

او در پاسخ به نظر مدیرعامل مترو مبنی بر نداشتن بودجه کافی برای تجهیز خط۶، اظهار کرد: عموما غالب بودجه مصوب محقق می‌شود و اگر هم کم و زیاد شود درصد کمی است؛ اما در حال حاضر فاصله بین بودجه مصوب و بودجه تحقق یافته به ویژه در حمل و نقل بسیار زیاد است و درآمد‌هایی که پیش‌بینی شده و وعده‌هایی که داده‌اند هیچ کدام عملی نشده است.

او اضافه کرد: مشکلات فعلی به این دلیل است که کار کارشناسی نکرده‌اند و اطلاعات درست نداده‌اند، شورا هم به گزارش‌های آنها اعتماد کرده است. در حال حاضر مشکل این است که بودجه مصوب در حوزه حمل و نقل هم محقق نشده است.

 او درباره گم شدن ۶۷میلیارد تومان بودجه حاصل از فروش طرح ترافیک نیز گفت: در مورد گم شدن بودجه من اطلاعی ندارم و بعید می‌دانم که چنین اتفاقی هم افتاده باشد. طبق آخرین گزارشی که بنده گرفته‌ام، درآمد حاصل حدود ۴۰میلیارد بوده است.

وی در توضیح دلیل خود مبنی بر درآمد ۴۰میلیاردی و نه ۶۰میلیاردی معاونت حمل و‌نقل گفت: شما پولی را به عنوان شارژ پرداخت می‌کنید و این پول در حساب شهروندی شما می‌آید؛ اما عبور نکرده و وارد محدوده نشده‌اید و پولی از حساب شما کم نشده است، شاید منظور ایشان همین شارژ بوده است که درآمد محسوب نمی‌شود. میزانی که عبور شده و از حساب‌ها کم شده است 40 میلیارد است که درآمد محسوب می‌شود.