۰ نفر

شهردار تهران در جمع خبرنگاران:

واکنش شهردار تهران به عدم تحقق هنگفت بودجه شهرداری تهران/امیدواریم بودجه محقق شود!/ انتشار ۷۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل خط 7،6مترو

۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۳۵
کد خبر: 294571
واکنش شهردار تهران  به عدم تحقق هنگفت بودجه شهرداری تهران/امیدواریم بودجه محقق شود!/ انتشار ۷۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل خط 7،6مترو

شهردار تهران ابزار امیدواری کرد که بتواند تا پایان سال 14هزار میلیارد تومان از 17هزار میلیارد تومان بودجه کل شهرداری تهران را محقق کند.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ محمد علی افشانی؛شهردار تهران در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در واکنش به عدم تحقق هنگفت بودجه شهرداری تهران گفت: گزارش خزانه‌دار شورا برای ۴ماهه اول بوده اما در حال حاضر ۵۵درصد بودجه محقق شده است و درآمد غیر نقد ما که در گذشته صفر بوده حالا به بیش از ۱۵۰میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. امیدواریم از ۱۷هزار میلیارد بودجه شهرداری بتوانیم ۱۴هزار میلیارد آن را تامین کنیم و تا پایان سال 80درصد بودجه محقق شود.

وی ادامه داد: بدهی پیمانکاران خرد به طور روزانه در حال پرداخت است. از هفته آینده نیز  ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو تهران  از هفته آینده منتشر خواهد شد.این امر پس از پیگیری فراوان و جلسه با بانک مرکزی و بانک شهر انجام می شود. فرصت استفاده از ۱۳۰۰میلیارد اوراق مشارکت تا پایان اسفند بود اما از آنجایی که  بانک عاملی پیدا نشد،فرصت از بین رفت.

شهردار تهران اضافه کرد: همچنین لایحه درآمد پایدار شهری در هیات دولت تصویب شد.در صورتی که این لایحه درمجلس تصویب شود سهم مدیریت شهری از مالیات ارزش افزوده افزایش می یابد و اختیارات بیشتری به شهرداری و شورا داده شد که بدون شهر فروشی درآمد پایدار داشته باشد.

او در پاسخ به این سوال که چرا جرائم ماده 100صادر نمی‌شود، تاکید کرد: رسیدگی به تخلفات کمیسیون ماده ۱۰۰در جلسه معاونان شهردار بررسی شد و تصمیم گرفتیم که قبل از تخلف مانع متخلفین شوید و کار به پایان کار ساختمان نرسد.