۰ نفر

تعداد تاکسی های شهر تهران حدود 80هزار خودرو

خودروهای باکیفیت را به ناوگان تاکسیرانی نمی‌دهند

۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۵۳
کد خبر: 294547
خودروهای باکیفیت را به ناوگان تاکسیرانی نمی‌دهند

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران گفت: باوجود درخواست مکرر، خودروسازان داخلی خودروهای باکیفیت و مدرن خود را هیچوقت به ناوگان تاکسیرانی اختصاص نمی دهند.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، علیرضا قنادان همچنین افزود: این مجموعه به طور مداوم برای دریافت خودروهایی که در بازار فروشی ندارند باید در صف انتظار بماند و خودروسازان با قالب خاصی آن خوروها را به این سازمان تحمیل می کنند.

وی تاکید کرد: در سال حمایت از تولید ملی قرار داریم و از آن حمایت می کنیم اما به این معنا نیست که هر خودرویی با هر کیفیت، مشخصات و شرایط را قبول کنیم.

قنادان همچنین با انتقاد از تعداد تاکسی های نوسازی شده گفت:برنامه امسال سازمان تاکسیرانی تهران برای نوسازی تاکسی های فرسوده تعداد 10 هزار خودرو بود اما با رسیدن به پایان نیمه نخست سال تنها 307 خودرو نوسازی شده و این در حالیست که در زمان حاضر هشت هزار و 100 دستگاه تاکسی فرسوده در صف نوسازی قرار دارند و رشد 9.4 درصدی در تولید خودرو گزارش شده است.

وی ادامه داد: 14 هزار تاکسی در پایان سال 96 به سن فرسودگی رسیده اند و این رقم تا پایان امسال به 23 هزار دستگاه می رسد .

مدیرعامل تاکسیرانی تهران دو علت اصلی توقف نوسازی تاکسی های فرسوده را نداشتن مدیریت و سیاست گذاری داخلی دانست و گفت: در مجموعه وزارت صنعت بخصوص بخش خودروسازی، تاکسیرانی و حمل و نقل عمومی به اندازه ای که در اقتصاد، آلودگی هوا، زیرساخت های شهری و ملی تاثیرگذار است مورد توجه و اهمیت قرار نمی گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته هم که تحریم وجود نداشت تنها چهار هزار و 300 تاکسی نوسازی شد.

قنادان گفت: اکنون با قرارگرفتن در جنگ اقتصادی، راهکارها و سیاست هایی که در شرایط عادی جامعه درنظر گرفته شده است باید مورد بازنگری قرار گیرد.

تعداد تاکسی های شهر تهران حدود 80 هزار خودرو برآورد می شود.