۰ نفر

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد؛

وضعیت افشانی در مصوبه منع بکارگیری بازنشستگان

۲۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۵۵
کد خبر: 293602
وضعیت افشانی در مصوبه منع بکارگیری بازنشستگان

سخنگوی شورای شهر تهران، گفت: هنوز مصوبه منع بکارگیری بازنشستگان به طور کامل تایید نشده و معلوم نیست به همین شکل، تایید و ابلاغ شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علی اعطا در پاسخ به این پرسش که برخی از کارشناسان معتقدند مصوبه مجلس در خصوص آقای افشانی ابهام ندارد و پس از ابلاغ این قانون شهردار تهران نیز باید تغییر کند با این وجود شورا باز هم از مسیرهای قانونی نسبت به دریافت استفساریه از مجلس اقدام خواهد کرد، افزود: هنوز این مصوبه به تایید نهایی نرسیده و شورای نگهبان ابهاماتی را مطرح کرده است. باید این موارد مبهم از سوی مجلس رفع ابهام شود، مجددا به شورای نگهبان ارسال و پس از تایید از سوی دولت ابلاغ شود.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: اگر به همین شکل کنونی این مصوبه به تایید برسد در خصوص شهردار تهران و اینکه آیا این مصوبه شامل حال وی می شود شورا دچار ابهام است و برداشت های متفاوتی از این قانون و وضعیت آقای افشانی وجود دارد. برخی از حقوقدان هایی که مورد مشورت شورا بودند اعلام کردند این مصوبه شامل حال شهردار نمی شود و کسان دیگر نظر دیگری مطرح کرده اند بنابراین حتما استفساریه ای از روش های قانونی به مجلس ارسال می شود  زیرا طبق اصل77 قانون اساسی تفسیر این نوع قوانین عادی  بر عهده مجلس است و ابهام ما همچنان پابرجاست.

 وی تاکید کرد: حتما یکی از موضوعاتی که در هم اندیشی روز یکشنبه مطرح می شود، بررسی این مصوبه مجلس و تاثیری است که بر شهرداری خواهد گذاشت.